diumenge, 17 de juliol del 2016

El bell suplici de les hores

Les pedres de l'espai d'en Jan, amb l'afegit d'una de meva

Les pedres del temps d'en Guillem

Poema d'en Jordi Dorca, deixat com a comentari en l'anterior post de les pedres pintades:

Hi ha, en fi, l'edat profunda de les pedres
i extensament els nous colors, 
aquest bell suplici de les hores. 
..................................................................................Jordi Dorca

Aquest bell suplici de les hores

en un temps, per estones intemporal.
Totes les estacions ens passen en un sol dia
i en el mateix espai conviuen les textures
de diferents anhels i  compassats batecs.
.............................................................................Carme Rosanas


16 comentaris:

  1. Com si fossin petits coixins brodats de colors, els poemes descansen sobre les pedres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els poemes descansen sobre les pedres, m'agrada molt aquesta idea, perquè és poètica i és ben certa.

      Elimina
  2. El vers del Jordi em recorda el "A terrible beauty is born", de Yeats.
    "Totes les estacions ens passen en un sol dia" fa pensar. Un dia és el resum de tot un any, de tota una vida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si... terrible bellesa o bell suplici... són d'alguna manera oxímorons semblants.

      Em fa fer gràcia que en Guillem ja posés data a totes les estacions i festes del 2016, tan si ja havien passat com si no. I la idea del dia com a resum em va passar pel cap també en escriure aquest vers.

      Elimina
  3. Quanta creativitat, aquest estiu, per totes bandes! No són un suplici, no, les hores, amb gent com vosaltres!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Buscant les paraules per contestar-te m'ha vingut al cap, una frase que deia la meva mare parlant de la mainada quan s'entretenien vegades amb alguna cosa curiosa o desacostumada, deia "una cosa o altra han de fer". Jo faig com la canalla, sempre una cosa o altre he de fer. Sigui seriosa o per jugar, sigui bonica o no tant, sigui sola o en companyia.

      Elimina
  4. Sembla que aquest taller de pedres pintades, cada dia va millor...
    Les hores no són un suplici, si les saps omplir de sentiments!
    Petonets, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A vegades poden ser realment un bell suplici, M Roser!!! Amb sentiments i tot!

      Una abraçada!

      Elimina
  5. Aquests dies d'estiu plens de temps per "ocupar" sovint ens neguitegen. Reivindico el deixar-se endur pel bell suplici de les hores sense atabalar-se per si fem o no fem… Tot i que també em costa a mi fer-ho.
    Poemes i pedres nascuts d'aquest estirar del temps, d'un temps viscut a un altre ritme…

    ResponElimina
    Respostes
    1. És cert que molts ens neguitegem per aquestes coses, però a mi, personalment, em neguiteja gaire el temps per ocupar, August, jo diria que em neguiteja molt més el temps "massa" ocupat. Com en moltes coses trobar la mesura justa és el millor.

      El bell suplici de les hores, el que té de millor és que sigui bell: bell i plàcid, o bell i intens o bell i actiu o bell i reposat...

      Elimina
  6. El primer cop que he llegit el títol no he percebut la subtilesa del canvi que suposa una b en comptes d'una v.

    ResponElimina
  7. el bell suplici .....preciós i de vegades ben cert i les pedres pintades una meravella

    ResponElimina
  8. Respostes
    1. Ei! Que de tantes pedres, jo només en vaig pintar una... Els artistes sòn ben bé ells, en Guillem i en Jan!

      Elimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari