dilluns, 20 de març del 2017

Relats conjunts mes de març

Jan van Eyck, 1434, El matrimoni Arnolfini



















El matrimoni Arnolfini
estava ben situat,
no li faltaven taronges,
ni barret, ni gos, ni gat.

Per guanyar-se les garrofes
ell feia de mercader
la seva dona triava
allò que li esqueia bé.

Per passar a fer història
es van voler fer pintar.
Un pintor ben bo buscaren
i els hi va fer aquest retrat.

Ella no estava contenta:
quina panxa m'ha posat!
Ell també tenia queixa:
el barret no em va tan gran.

Però Jan van Eyck, ell, se'n reia:
els retrats han d'ensenyar
l'abundància de la casa,
el bon menjar i benestar.

Si us dibuixo desnerida
i el barret massa ajustat
es pensaran que sou pobres  
i que no em podeu pagar. 

34 comentaris:

  1. Molt bo!!. M'ha agradat molt i m'ha fet riure... no es pot demanar més. :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mc! M'alegro que et faci riure, jo tampoc no demano més... ;)

      Elimina
  2. Si la sabien llarga alguns pintors per tenir contents els seus clients! Sort que, conveniència a banda, en sabien molt. Almenys aquest sí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En sabien molt, això és indiscutible... la resta són ximpleries meves... he, he, he...

      Elimina
  3. Molt bé, Carme ! En podríem fer un auca i tot ! ; )

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Artur...una auca, amb aquests rodolins, he, he, he...

      Elimina
  4. El Jan ven Eyck va ser el precursor de la publicitat i la promoció familiar. Molt bo, Carme.

    ResponElimina
  5. M'afegeixo als anteriors comentaris. Molt divertit.

    ResponElimina
  6. He, he, molt divertit aquest relat en forma d'auca...Al final els queda ben clar que s'hauran de rascar la butxaca!
    Petonets, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que preparin la butxaca que aquests pintors devien cobrar molt... he, he, he..?

      Elimina
  7. Que divertit podria ser ensenyar història d'art acompanyat de poemes, auques, com aquesta! De ben segur que atraparia encara més. Felicitats!

    ResponElimina
    Respostes
    1. He, he, he... no se m'hauria acudit mai ensenyar història de l'art d'aquesta manera... gràcies!

      Elimina
  8. Ha, ha, ha! Quina poesia tan graciosa t'has empescat, Carme.
    Molt bona i descriptiva, devia ser talment així!

    ResponElimina
  9. A mi també m'ha encantat!
    Mira que n'hem d'aprendre d'aquest pintor!!!
    Boníssim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. En podríem aprendre molt... al seu rotllo, ell, justificant el que calgui... he, he, he...
      (pobre Jan van Eyck, jo què sé com era! Potser era un bona fe!!!)

      Elimina
  10. El pintor preocupat pel cobrament, prenent-hi precaucions, ara ja no tenen excusa.
    Molt divertit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els tocarà pagar, sense cap dubte. M'alegro de veure't Jp!!! I també que el trobis divertit.

      Elimina
  11. Doncs ves a saber si has encertat en la interpretació del quadre!! :-))
    De fet, els retrats es fan per presumir, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Ben bé per presumir... per això em va venir la idea. :)

      Elimina
  12. L'estrella emergent de la pintura flamenca s'agafà el simbolisme al peu de la lletra. :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. He, he, he... no sé pas si li van encarregar cap altre retrat, no...

      Elimina
  13. Hahaha, genial! La veritat és que està molt bé, m'ha fet molta gràcia! Espero que en van Eyck cobrés, que el paio era un catxondo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, XeXu, segurament que devia cobrar... ell s'ho feia venir bé!

      Elimina
  14. I s'ho van empassar? Jo crec que si, son una mica beneits, l'ego els pot.

    ResponElimina
  15. Aquesta auca t'ha sortit com l'anell al dit.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari