dilluns, 30 d’agost del 2010

Màrius Torres





Podeu  escoltar  i llegir  el poema.  La  música  i la veu  de  Miquel   Àngel Tena




FEBRER

Els núvols són més blancs, el cel més pur.
Ara és temps de morir, que la vida es reforça.
El món, altra vegada despert davant l'atzur,
pressent càlidament que ha de tenir un futur
-sempre el somni que precedeix la força!-

Les branques d'ametller senten, sota l'escorça,
un moviment suau i obscur.

El trèvol ja verdeja a la ribera.
Ara és temps de morir, que la mort no és enlloc.
Tremola cada cosa de no saber què espera.
La neu assolellada llisca per la gelera.
Els torrents se'n nodreixen poc a poc.

Tot és tebi i frisós com davançant el foc
de la pròxima primavera.

Daurats migdies dels minvants d'hivern!
Ara és temps de morir, que la vida comença.
Com un foc invisible, meravellós, intern,
sota la terra nua batega el crit etern
de la larva, l'arrel i la semença.

Així els antics, en gerres de rústega faiença,
guardaven el vi de Falern.



Llista  i enllaços  d'altres  blogs  que s'han sumat  a l'homenatge:


L'HABITACIÓ DE LA MEMÒRIA
ONATGES
ES DESCLOU LA TENEBRA
A LA LLUM D'UN FANALET
LLIBRES LLEGITS  I PER LLEGIR
EL CAU DEL CALPURNI 
LLUM DE DONA   (la Joana  l'ha posat a la barra  lateral)
UN LLOC  PER NOSALTRES
NOVES FLORS 
LA PARAULA ESCRITA 
LA PARAULA ESCRITA  (segon post)
BIOSOFIA 
LAPANXA DEL BOU
A ENCESA DE LLUM
GAZOPHYLACIUM
RAONS QUE RIMEN
EL BOSC DELS SOMNIS
DICCITIONARI
ELS PRIMERS GESTOS DEL VERD
TRANSPARÈNCIA
UENDOS, GREIXETS I MAREMORTES
XAREL-10
ANTAVIANA
AMICS ARBRES · ARBRES AMICS
SI DUBTO ÉS QUE SÓC, SI PENSO ÉS QUE SÓC
ARBRE DE FOC
POEMES  AL BLOC
BIBLIOGOIGS
PISCOLABIS LIBRORUM
RIELL BULEVARD 
TRENS UN RACÓ DALT DEL MÓN 
UN CALAIX DE SASTRE

28 comentaris:

  1. "Tot és tebi i frisós com davançant el foc de la pròxima primavera." fragment. Carme m'agrada el poema que has escollit.

    Des dels estels...
    onatge

    ResponElimina
  2. Preciós Carme, jo també he penjat un poema musicat, al lateral del blog!
    Bona nit !!!

    ResponElimina
  3. Gràcies, onatge, bona nit i bons somnis...

    Ara vaig a escoltar-lo... gràcies, Bona nit, Joana.

    ResponElimina
  4. "En els meandres, grocs de lliris, verds de pau,
    sento, com si em seguís, el teu batec suau"

    Gràcies per haver-m'ho fet descobrir

    ResponElimina
  5. Gràcies una vegada més, Carme. El teu blog és un cant a la creativitat. Jo també m'he adherit a l'homenatge a Marius Serra. No hauria sabut no fer-ho.

    ResponElimina
  6. bonic homenatge! Bona idea donar-nos altres enllaços

    ResponElimina
  7. Carme, no havia pogut entrar i t'he deixat un correu dient-te que al meu blog hi ha la meva aportació a l'homenatge.
    Gràcies. Una abraçada.

    ResponElimina
  8. Molt bonic, Carme.
    És un plaer recordar Màrius Torres. Sempre tinc els seus poemes a la meua tauleta de nit.
    M'hi summe a l'homenatge.
    Gràcies.

    ResponElimina
  9. Carme,

    Gràcies per aquest poema.

    Jo també m'hi he afegit i he observat que en Parèmies de Raons que rimen també. Vaig a seguir bussejant en aquest petit però gran homenatge que heu organitzat.

    ResponElimina
  10. Un preciós homenatge que uneix les boniques paraules d'en Màrius amb la veu igualment bonica d'en M. Àngel.

    ResponElimina
  11. Només cal que ens esperonis i ja ho veus! Ens hi sumem!

    ResponElimina
  12. Fa autèntic goig veure les respostes. L'enhorabona, un cop més, per la iniciativa, Carme!

    M'ha emocionat molt especialment el comentari d'en Salvador, agraint-te que li hagis fet descobrir Màrius Torres. Només per això ja hauria valgut la pena fer aquesta convocatòria.

    Un molt bon amic meu, del blog de WordPress "In fernem land", també ha volgut sumar-s'hi.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  13. la xarxa s'ha omplert amb l'homenatge al poeta....quina alenada de record i tribut líric gràcies a tu....

    ResponElimina
  14. Felicitats a tu Carme, i a tots els que hi sou!

    *Sànset*

    ResponElimina
  15. Caram, Carme, ja has fet un bon viatge amb Màrius Torres. Quina colla d'enllaços! I en falten, segur. Miraré d'anar-los recol·lectant, també i et passo els que trobi que no hagis trobat.

    A cercar més participacions!

    ResponElimina
  16. Enhorabona, Carme, per la iniciativa, pel treball i les ganes que sempre poses en tot allò que fas i, com no, pel poema de Màrius Torres.

    Una abraçada molt forta.

    ResponElimina
  17. Porto una bona estona repassant blogs i més blogs que recorden a Màrius Torres, n'hi ha una bona colla. ç
    Bé, que t'haig de dir que no sàpigues!
    Felicitats per la part que et toca. :-))

    ResponElimina
  18. Carme,

    Felicitats per la iniciativa. Afegeix un apunt que li he dedicat i un altre que potser passi desapercebut però que té molta gràcia com ho ha fet per homenatjar a en Màrius Torres:
    http://bibliogoigs.blogspot.com/2010/08/goigs-als-sants-donat-i-lliberata.html

    ResponElimina
  19. Hola Carme,
    Al blog on escrivia fins abans de l'estiu vaig fer-li un petit homenatge, també.
    http://riellblvd.blogspot.com/2009/12/marius-torres-poeta-i-espiritista-1.html

    ResponElimina
  20. SALVADOR, GRÀCIES A TU PER VENIR, AQUEST POEMA ÉS PRECIÓS, OI?

    GLÒRIA, JA T'HE VIST I M'HA ENCANTA T I EMOCIONAT EL TEU APUNT. GRÀCIES PER TRIPLICAT. :)

    GRÀCIES A TU, KHALINA!

    LLUÍS, CORREU LLEGIT, JA ESTÀS ENLLAÇAT. GRÀCIES PER LA IDEA I LA COL·LABORACIÓ.

    JOANA, JA T'HE TROBAT A TU TAMBÉ, GRÀCIES!

    GALDERICH, ARA JA US TINC! GRÀCIES!

    NOVES FLORS, UNA BONA COMBINACIÓ, OI?

    CÈLIA, SOU UNA PASSADA, TOTS PLEGATS!

    ARA VAIG A VEURE AQUESTA APORTACIÓ QUE EM DIUS. GRÀCIES ASSUR.

    ELVIRA, GRÀCIES A VOSALTRES QUE US HI ABOQUEU DE COR!

    GRÀCIES SÀNSET, UNA ABRAÇADA.

    VÍCTOR, ENCARA FAIG VACANCES, ES NOTA OI? JA CONTINUARÉ BUSCANT I AIXÍ SI BUSQUEM DOS, ARRIBAREM MÉS LLUNY! GRÀCIES PER L'OFERIMENT, JA VINDRÉ A BUSCAR NOUS ENLLAÇOS.

    GRÀCIES A TU MERCÈ. FA GOIG DE PROPOSAR QUALSEVOL COSA, SOU GENIALS.

    GRÀCIES MAC, UNA ABRAÇADA.

    ENLLAÇAT LLUÍS! GRÀCIES!

    ResponElimina
  21. Moltes gràcies per aquest homenatge!

    ResponElimina
  22. M'he animat! No sé si el poema triat és repetit, però és avui és el que més m'ha "tocat."

    ResponElimina
  23. Carme ets la GRAN DIDA... què seria de nosaltres sense tu que agermanes com una mare. Una abraçada a tothom que participa i o llegeix...

    Des dels estels...
    onatge

    ResponElimina
  24. A la part esquerra del bloc del club de lectura també l'hem afegit!
    http://clubdelecturaapanarcisoller.blogspot.com/

    ResponElimina
  25. Arlequí, kweilan, Anna, onatge, Cèlia... ja són els enllaços posats a l'apunt següent, per ordre alfabètic, com el Víctor!

    ResponElimina
  26. Què maquíssim anar llegint el poema al mateix temps que l'escoltava cantat...

    Ostres, i jo que quasi no en coneixia res... n'estic aprenent molt! :-)

    ResponElimina
  27. Nosaltres també hem coincidit amb tu triant aquest bonic poema.
    Gràcies Carme per aquesta iniciativa i pel dibuix que ens has brindat.

    Volem aprofitar per convidar a tothom a participar en l’homenatge blocaire a Vicent Andrés Estellés el proper 4 de setembre.
    A veure si hi força blocaires que s’hi animin.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari