dimarts, 18 d’octubre del 2011

Cruixidell




Gnome-mime-audio-openclipart.svg




Problemes per escoltar l'arxiu? Vegeu l'ajuda
D'una fotografia trobada a Adverbia, de Jordi Dorca
Com exultant cruixidell
voldria saber cridar-te
i convertir el meu brinic
en veu, en mot i abraçada.
.................................Carme


El xiric del cruixidell,
 molt penetrant,
sona dalt de la talaia
 ....................................Pilar

Cruixidell o lluïdet
 des de la branca més alta
m'has ensenyat a cantar
ja sigui matí o tarda.
....................................Carme

27 comentaris:

  1. Aquestes col·laboracions que feu donen uns fruits ben interessants!

    No havia vist que hi havia adjuntat el so del cruixidell, i estava mirant el dibuix quan de sobte s'ha disparat el so... m'he endut un ensurt! ;p

    ResponElimina
  2. CARMETA m’has xafat la guitarreta ;DD

    Són curioses les coincidències. En l’últim llibre que estic llegint “Amor meva” hi surt de passada un cruixidell, el tenia guardat per la meva ressenya... però ARA, quan acabi el llibre i prepari la ressenya li afegiré un altra Tastet.

    Felicitats, si ja ho dic jo, això dels blogs és més que divertit, sempre hi aprens coses noves; ahir l’existència d’un cruixidell, avui el refilar del cruixidell, demà...

    ResponElimina
  3. Fantàstica la banda sonora original. Per uns instants m'he traslladat a paisatges de muntanya que fa (massa) temps que no veig!

    ResponElimina
  4. El xirric del cruixider,
    molt penetrant,
    sona dalt de la talaia.

    ResponElimina
  5. Un bonic poema, un dibuix molt maco i la banda sonora... es pot demanar més a un post? :-)

    ResponElimina
  6. Sembla mentida que un ocell tan senzill i rústic canti tan bé ... segur que ho fa per enlluernar a les femelles.

    Bon dia Carme.

    ResponElimina
  7. Quina sensació tan maca, obrir el teu blog i sentir el refilar del cruixidell mentre admiro el teu dibuix i llegeixo les teves paraules...

    ResponElimina
  8. Oh!
    D'admiració.
    Ja no tinc paraules.
    El poema és molt bo.

    ResponElimina
  9. Com he dit a un post que t'acab de comentar, estàs feta una artísta, Carme. Cada dia molt millors els dibuixos! Les paraules precioses :)

    ResponElimina
  10. no havia escoltat mai la paraula cruixidell....ara hauré de buscar quin animaló és, més que tot per saber si l'has dibuixat bé...;)

    ResponElimina
  11. Carme, aquest ocell, si no m'equivoque, a la meva comarca li diem: lluïdet.
    Una abraçada
    Salut i Terra

    ResponElimina
  12. M'ha clavat un bon "sustu" l'ocellet aquest. He obert aquest blog juntament amb d'altres i de cop començo a sentir un refilar que no sé d'on surt.

    Després he vist que sortia del cruixidell i ja m'he quedat més tranquil.

    Bona combinació: dibuix, poema, refliar.

    ResponElimina
  13. Jo crec que, encara que no sigues cruixidell, sí que saps. I tant.

    ResponElimina
  14. M'encanta retornar i veure que, malgrat els canvis, continues sent la veu, el mot i l'abraçada blocaire! M'encanta tornar a ser-hi de nou!

    ResponElimina
  15. Ai, quina pena! jo no el puc sentir. Però el poema és d'aquells que m'agradaria l'haguessin adreçat a mi.
    Sempre cuides tots els detalls!
    Un petonet.

    ResponElimina
  16. I que bonic! Quina gràcia m'ha fet quan m'ha sonat el seu cantar...tenia el volum ben alt!

    Un petó!

    ResponElimina
  17. Porquet, no era la meva intenció espantar ningú, ni tan sols un porquet tant eixerit com tu! :)

    Carmeta, tampoc era la meva intenció aixafar-te cap guitarreta. Però tu posa'l igual, seguir que no tenim els mateixos lectors i a algú li vindrà de nou. M'agrada aprendre noms d'ocells nous, d'arbres, de plantes... la millor manera que he trobat per recordar millor és dibuixar-los i escriure alguna cosa. :) amb disculpes si cal... ;)

    Ferran, una mica de muntanya sempre va bé, eh? No la tinguis tan oblidada...

    T'afegeixo, Pilar!

    Gràcies, Mc!

    Segur, Pere, que no faria un ocell mascle per enlluernar femelles? :) Bona nit!

    Gràcies, Assumpta!

    Jordi, moltes gràcies també a tu!

    Una besadeta, caterina!

    Garbí, això què és... un control de qualitat? heheheheh...

    Francesc, "lluïdet", ja en tinc una de nova, m'agrada molt! Gràcies!

    Gràcies Alfred!

    Jp, una abraçada.

    M'ha sortit una mica descarat aquest cruixidell MBosch... s'engega sense permís... :)

    Noves Flors, moltes gràcies, bonica!

    Cèlia, ostres, que em fareu posar vermella... una abraçada per atu i a mi també m'agrada que hagis tornat!

    maijo, ooooh! llàstima! Una abraçada, guapa!

    Barce... si t'ha fet somriure em considero ben afortunada.

    ResponElimina
  18. No ens hem de disculpar de res, només faltaria. ;D
    la veritat és que m’ha fet molta gràcia. Últimament estic envoltada de curioses coincidències, sort que per ara són bones i agradables.


    Bona nit, Carme

    ResponElimina
  19. Gràcies, Carme, per regalar-nos poesia i música!

    En el llibre d'Amor meva que comenta la Carme també hi trobem una cogullada.

    ResponElimina
  20. Quin bon cant el del cruixidell! per un moment m'he sentit al mig d'un bosc embadalida amb el cant! gràcies !

    ResponElimina
  21. a mi també m'ha passsat això e dur-me un ensurt, no me l'esperava el cant! Molt bonic, el dubuix i els poemes.

    ResponElimina
  22. Carme, les coincidències m'encanten!

    Núria, a casa meva deien referint-se a una posició del cos, com ajupida... "sembles una cogullada sobre un terròs" em va costat molt saber què volien dir. L'hauré de dibuixar. :)

    Gràcies a tu, Elfree!

    Gràcies Marta!

    ResponElimina
  23. Genial, nena. Cada dia em sorprens amb una novetat! Per uns moments m'he sentit en mig de la Natura. Gracies.

    ResponElimina
  24. No coneixia aquest moixò Carme, quan he vist aquest preciós dibuix he pensat que era una merla, però a l'escoltar el seu cant ja he vist que no. L'has gravat tu ?
    Petons,
    M. Roser

    ResponElimina
  25. Gràcies a tu Glòria!

    Mª Roser, no, no, no l'he gravat jo, buscant informació sobre el cruixidell em va sortir el cant i em va agradar.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari