diumenge, 19 de setembre del 2010

Mis tardes con Margueritte (La tête en friche) de Jean Becker

El títol original "La tête en friche", vol dir alguna cosa com "El cap en guaret... "   suposo  perquè el protagonista Germain és una persona amb un nivell cultural tant baix que amb prou feines sap llegir.  

La  casualitat  el posa  en contacte  amb  una  velleta  encantadora  que  és científica,  gran lectora  i amb  una gran cultura.

Jean Becker,  domina  a la perfecció  la barreja  de tendresa  i humor  i porta  aquesta  història  magistralment.  He llegit  en algun lloc  que  era  excessivament  ensucrada.  Jo  no li he  trobat.

He  gaudit  veient  aquesta pel·lícula,  molt.  Si   sempre  poguéssim fer com ells.  Arraconar  prejudicis  i veure  només  la persona  tal com és.  Ella  no veia  un  analfabet,  veia  un  home  bo,  un amic.  Ell  no veia  una velleta,  veia  una persona interessant,  de qui  aprendre.


32 comentaris:

  1. Encara no l'he vista, però malgrat algunes crítiques que no la deixen gaire bé en tinc moltes ganes.
    Gràcies per la ressenya, ara encara en tinc més! :-)

    ResponElimina
  2. Et llegeixo, em miro el rellotge...Pensava anar-hi aquesta tarda que la fan a un poble proper (aquí no en tenim de cinema) i veig que ja he fet tard. A veure si la setmana entrant m'organitzo millor!

    ResponElimina
  3. Rita, no puc evitar-ho, a mi les pelis de Jean Becket (les dels últims anys, al menys) sempre m'agraden. Ja m'ho diràs si la veus, què t'ha semblat.

    ResponElimina
  4. sempre hauriem de deixar els nostres perjudicis i aprendre dels que ens ensenyen, molta gent no ho fa per por, vergonya o es pensen que ja en saben prou. Mai sabem prou, el primer que s'ha d'aprendre és a escoltar

    ResponElimina
  5. Fanal blau, ja m'ho diràs tu també, si la trobeu maca o sóc jo que sóc massa sentimental. :)

    ResponElimina
  6. Garbí, quanta raó tens, si poguéssim deixar de banda prejudicis, pors i vergonyes ja guanyaríem molt!

    Mirar i escoltar és tant bonic!

    ResponElimina
  7. Sempre estem a temps de poder veure tot el que ens ensvolta amb uns ulls diferents. Gràcies per la recomació, Carme! ;)

    ResponElimina
  8. Tu i jo tenim més que casualitats...ahir vaig estar a punt d'anar al cine a veure precisament aquesta pel·lícula !!! al final però em va fer mandra...però la tinc pendent

    ResponElimina
  9. Joan, tens raó mai no és tard per arraconar prejudicis i pors, sempre hi som a temps!

    Elvira, penso que si haguéssim coincidit al cine... no ens haguéssim pas reconegut. Quina llàstima! de tota manera, jo tampoc no hi vaig anar pas ahir, sinó diumenge passat. A veure què dius quan la vegis.

    ResponElimina
  10. Aquesta pel.lícula la vaig trobar una passada.
    Petonets de diumenge.

    ResponElimina
  11. Quan ens treiem totes les capes amb què ens hem anat tapant mentre vivim, acostumem a quedar-nos sols. No obstant això, si algú ens valora sense les capes, el sentiment que es produeix és indescriptible...Més encara si és recíproc.

    ResponElimina
  12. Ja! I jo veient una de ciència ficció per no pensar gaire...

    ResponElimina
  13. Em va encantar la peli, no faig més que recomanar a tothom que la vegi, és molt tendra i fa riure i plorar alhora dues emocions que juntes són indescriptibles!
    tmbé la recomano-recomano-recomano!

    ResponElimina
  14. M'alegro que coincidim, Anna!

    Pilar, vols dir que ens quedem sols per treure'ns les capes... no serà per haver-nos-les posades abans? Ara em fas rumiar... Ara amb la segona part del teu comentari sí que hi estic totalment d'acord. Indescriptible!

    Zel, no creguis que s'ha de pensar molt per veure "La tête en friche" més aviat és regalar-te una estona de felicitat. :)

    Lolita, que bé que coincidim! Té raó l'Anna és una passada de bonica. Jo dic que no sé si és super bona o no sé si és cap obra d'art, però si que és bonica, bonica i bonica i dóna felicitat i bon rotllo.

    ResponElimina
  15. Si tenim en compte que tots en portem de capes (Unes obligades, unes altres per pròpia elecció) i que el gest de treure-te-les és una mostra de confiança...Qui hauria de tenir el problema?

    ResponElimina
  16. Pilar, no sé si t'havia interpretat bé, abans. Penso que és exactament com dius, quan ens mostrem tal com som i ens confiem, és quan ens trobem els uns als altres.

    ResponElimina
  17. Potser tenim telepatia però tu has estat més ràpida.:) Tinc el post escrit i..., bé, el publicaré de tota manera (esperaré uns dies, per deixar descansar els blocaires... ). Ja pots suposar que jo també l'he vista, aquesta pel·li ;):):)

    ResponElimina
  18. Jo ja fa uns dies que la vaig veure... Noves Flors, no és que sigui ràpida i encara que sovint em fan mandra les ressenyes de llibres o pel·lícules, aquesta no me'n va fer.

    Posa-la quan vulguis, però posa-la, eh? m'agradarà molt veure la teva opinió. És més, l'esperaré amb impaciència. No te la podies perdre de cap manera...

    ResponElimina
  19. Bé, me l'apunto ràpid! Quan la vegi ja et diré alguna cosa! I pel que sembla, a novesflors també!

    ResponElimina
  20. La tinc pendent. Una amiga meua me'n va parlar també molt bé.

    ResponElimina
  21. Ui!! Estic absolutament "out" de cinema... fa més d'un any que no hi anem... de fet ni tan sols havia sentit a parlar d'aquesta que anomenes i, en canvi, pel que en dius i pel trosset que has posat, crec que m'agradaria molt. Miraré si la fan a Reus :-)))

    ResponElimina
  22. Mala sort... snifff... aquestes són les que fan aquí:

    REUS PALACE:


    El aprendiz de brujo
    111 min. | EE.UU. | PC
    16:00 | 18:15 | 20:30 | 22:45

    Predators
    106 min. | EE.UU. | PC
    20:30 | 22:45

    Resident Evil 4: Ultratumba
    90 min. | EE.UU. | PC
    16:00 | 18:15 | 20:30 | 22:45

    Salt
    100 min. | EE.UU. | PC
    20:30 | 22:45

    Step Up. Bailando
    103 min. | EE.UU. | PC
    16:00 | 18:15 | 20:30 | 22:45

    The Karate Kid
    140 min. | EE.UU. | PC
    16:00 | 18:15 | 22:15

    The Runaways
    105 min. | EE.UU. | +18
    16:00 | 18:15 | 20:30 | 22:45

    Toy Story 3D
    81 min. | EE.UU. | TP
    16:00 | 18:15

    Yo soy el amor
    120 min. | Italia | +13
    16:00 | 18:15


    LAUREN CINEMES REUS


    Adèle y el misterio de la momia
    105 min. | Francia | PC
    18:10 | 20:10 | 22:15

    Conocerás al hombre de tus sueños
    min. | EE.UU. | PC
    16:15 | 18:35 | 20:35 | 22:35

    El Americano
    105 min. | EE.UU. | PC
    Sala 6: 16:15 | 18:30 | 20:30 | 22:30

    El aprendiz de brujo
    111 min. | EE.UU. | PC
    Sala 5: 16:00 | 18:10 | 20:20 | 22:30

    Lope
    109 min. | España | PC
    Sala 2: 16:05 | 18:10 | 20:20

    Origen
    148 min. | EE.UU. | PC
    Sala 3: 17:00

    Predators
    106 min. | EE.UU. | PC
    Sala 2: 22:20

    Resident Evil 4: Ultratumba
    90 min. | EE.UU. | PC
    16:20 | 18:35 | 20:35 | 22:35

    Salt
    100 min. | EE.UU. | PC
    Sala 3: 20:20 | 22:20

    Salvando las distancias
    109 min. | EE.UU. | PC
    Sala 8: 16:10 | 18:20 | 20:20 | 22:20

    The Karate Kid
    140 min. | EE.UU. | PC
    Sala 1: 16:35 | 19:15 | 22:00

    Un pequeño cambio
    101 min. | EE.UU. | PC
    Sala 4: 16:10

    ResponElimina
  23. La vaig veure fa un mes aproximadament. Coincideixo plenament amb tot el que exposes. És una peli que oxigena i que assenyala on estan els autèntics valors.
    El tema, l'interpretació i la posta en escena em van resultar encisadors.

    ResponElimina
  24. M'agradarà que m'ho diguis, Cèlia!

    kweilan, espero que no t'enduguis cap decepció... a vegades quan te'n parlen massa bé... t'esperes més del que és.

    Assumpta, pel que veig Reus és com Sant Cugat, fan el mateix tipus de pelis. Nosaltres tenim la sort de ser a prop de Barcelona. Hauràs d'aprofitar algun viatge dels teus a la teva ciutat!

    Gràcies Ramon, per deixar la teva opinió. Tenia la sensació d'estar embadalida tota l'estona. M'alegro que coincidim. M'encanta Jean Becket. Va veure "Conversaciones con mi jardinero" i "La fortuna de vivir"? Les dues molt maques també!

    ResponElimina
  25. A més... t'has fixat la de pelis repetides entre els dos cinemes? Semblen ximples, no ho entenc...
    Mira, demà passat és el meu aniversari de casament (hehe) i m'havia fet gràcia aquesta peli i ho he mirat amb tota la idea de dir-li a en Josep Lluís si hi voldria anar... però noia, ja veus quin panorama... anar a veure "Resident Evil 4: Ultratumba" no em ve massa de gust :-DDD

    ResponElimina
  26. Sí, sí, exactament igual que aquí 2 cinemes multisales i totes les pelis repetides...

    No s'entèn.

    Moltíssimes felicitas a tots dos i una abraçada.

    ResponElimina
  27. La poses molt bé i segur que veient-la s'aprèn encara més. La tinc pendent Carme. Gràcies i bona setmana per a tu també :)

    ResponElimina
  28. La tindré en compte per quan la pugui veure, Carme; m'interessa molt el tema de la gent autèntica, d'una sola cara. Gràcies pel tast que ens n'has regalat.

    ResponElimina
  29. m'has fet venir ganes de veure-la. Jo intento fer fora els prejudicis de la meva vida, perquè ens fan perdre moltes coses

    ResponElimina
  30. Assumpta, :)

    Joana, ja ens explicaràs...

    Galionar, són uns personatges molt autèntics, ja veuràs.

    khalina, és tendra, és dolça... espero que t'agradi.

    ResponElimina
  31. carme,
    Ha de ser una d'aquelles pel·lícules franceses intel·ligents i dolces. D'una manera o altra, potser en dvd, la voldria veure.
    Gràcies per la crònica breu i definitiva.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari