dimecres, 16 de novembre del 2011

Fronteres de vidre de Francesc Mompó

Us  podria explicar  que el títol  ja  diu molt  del llibre,  perquè  és  cert.  És  un recull de contes  que parla   precisament d'això, de  fronteres.   Tots  els contes  són ben independents,  però  manté  una  unitat a través  d'explorar   moltes  fronteres  i molts  vidres.  Aquesta  unitat,  per  a mi,  el fa molt  agradable  de llegir.   Em semblava  que ja sabia  on anava,  que  anava a un indret suggeridor  on m'esperaven  noves  experiències, totes  a ran de màgia.

Fronteres  certes o incertes,  reals  o imaginades,  i vidres  de totes  menes:  de  finestra, miralls  d'ampolles,  de pantalles,  de  gots,  vidres  inexistents  o l'aigua  com un mirall...  que separen  dos mons que just  si  coincideixen un instant,  just  per enllaminir-nos.

En Francesc  em diu  a  la seva  dedicatòria  que tinc  la virtut  d'estar  a les  dues  parts  de la frontera.  Ho considero  un gran elogi. I  si el fet de connectar  amb els seus contes confirma les seves paraules,  doncs  me n'alegro molt.  He  gaudit  llegint aquests  contes.  M'agrada  molt  aquella màgia  que s'incorpora  com si res dins de  la quotidianitat  real. M'han sorprès moltes  vegades i  quan no hi havia  sorpresa,  hi havia  una gran complicitat amb  qui llegeix,  al menys amb  el lector  que  sap caminar per  la frontera.

 Està il·lustrat  molt  encertadament  per  l'Àgueda  Climent,   aquí  podeu  veure  la  il·lustració de la portada.

11 comentaris:

  1. Siii!!! Absoluta i totalment d'acord en la dedicatòria... crec que, quan coneixem un o una blogaire i ens fa gràcia adonar-nos que és com pensàvem, és aquesta la sensació que tenim, que és al les dues parts de la frontera, que aquesta persona i el seu reflex són exactament iguals :-))

    ResponElimina
  2. Has fet molta via, amb els llibres que et van regalar!
    M'agrada quan desapareixen les línies frontereres o qualsevol taula que es posi al mig.

    ResponElimina
  3. No he llegit el llibre (sembla interessant) però la il·lustració de la portada és molt bonica.

    ResponElimina
  4. Aquest llibre el buscaré. M'has convençut. I la dedicatòria també n'és un al·licient.
    Salut i màgia!

    ResponElimina
  5. Segur que deu ser un llibre molt agradable de llegir, però en tinc una dotzena que esperen el seu torn.
    Bona nit, Carme,
    M. Roser

    ResponElimina
  6. M'agradaria llegir-lo. Es pot trobar a totes les llibreries?

    ResponElimina
  7. En prenem nota! Però abans... en caurà un de la Montserrat Roig, que me n'heu fet venir moltes ganes!

    ResponElimina
  8. no m'agraden les fronteres ni els límits imposats, ja ho saps...
    però si es tracta de fronteres certes o incertes... o de poder situar-se a les dues bandes... potser fins i tot m'agradarà...

    me l'apunto, per quan pugui caminar per la frontera i treure el nas a un costat i l'altre per decidir per on seguir caminant...

    petons carme!

    ResponElimina
  9. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  10. Moltes gràcies, Carme, per les teves paraules tan amables.
    Una abraçada
    Salut i Terra

    ResponElimina
  11. Assumpta, aquesta és una gran sensació i un plaer de descobriment.

    Pilar, encara me'n queda un, però 1Q84, li ha passat al davant.

    Noves Flors, sí que és interessant. Molt!

    salut i màgia, Jordi, si el llegeixes crec que t'agradarà.

    M Roser, doncs de moment s'haurà d'esperar, no? :)

    Jo crec que sí, Glòria! Si no el tenen, te'l demanen.

    porquet, a veure si t'agrada doncs la Montserrat Roig!

    mar, justament les del llibre són fronteres que es traspassen quan menys t'ho penses. No tenen molt a veure amb les imposades. És un llibre amb un punt de màgia.

    Ja continuarem cercant maneres de passar altres fronteres, mar. I si podem compartir-les, molt millor. Petons, bonica!

    Gràcies a tu Francesc! Salut i terra!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari