Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Elvira. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Elvira. Mostrar tots els missatges

divendres, 29 de gener del 2010

Un conte verd, un conte groc i un conte vermell - 3 El vermell






Quan L'Eulàlia  va  agafar  la  seva poma vermella  li va dir:


- A  veure  què  em  dius  pometa...  quin conte  m'expliques?
- Una vegada  hi havia  dues  finestres... -  diu la poma.
- Les  que vaig  dibuixar  ahir?  Ho sento... no em serveixen,  no eren  vermelles!
- No...  però  volien ser vermelles -  insisteix  la poma.
- I demanaven  a crits  ser  pintades?
-  Sí  i com que ningú  les  pintava de vermell,  estaven tristes.
- Un dia,  algú  hi va  posar a   cadascuna un   test  de flors  vermelles.
- La  primera finestra  va   estar  contenta,  es  va encomanar  del vermell de les  flors.
-  La  segona  finestra va estar  enfadada  i envejosa del  vermell de la flor.  Posats  a fer  hauria  preferit  maduixes.

dimarts, 26 de gener del 2010

Un conte verd, un conte groc i un conte vermell - 2 El verd


La Cristina  es  va  afanyar a ser  la següent.  Va agafar  la poma  verda  i  molt  decidida li va  fer uns  quants cruixents petons ...

Al  tercer  petó  va començar  a explicar:


En mig  d'un prat  molt  segat,  hi vivia  una sargantana  verda. Caminava  entre  l'herba  i  a vegades  s'acostava al rierol no pas per  l'aigua,  sinó  per trobar-hi  brots  petits  de menta  fresca.


Un dia,  damunt  de l'herba,  sota  d'un arbre,  que encara  guardava el color  tendre de primavera,  va veure  una noia.  Duia una  camisa  de màniga curta  d'un to d'oliva  i  seia amb les  cames  creuades  just  davant  d'un noi.  El  mirava,  absent  a tot,  submergida  en  aquells ulls  tant verds com els  seus.


La  sargantana  encuriosida,  es  va  acostar  i  es  va gosar  passejar  damunt  del jersei  que tenien allà al costat. I  ho va  sentir,  va sentir  allò  que  ella  no hagués  hagut  de sentir  mai,  allò  que per  ella no tenia  cap sentit.


Era  com una música  estranya,  un  so  que  sortia  dels  llavis,  com un murmuri.  Devia  ser  molt  important  i molt  bonic.   tenien  la felicitat  als  ulls  i emetien les  mateixes  vibracions,  l'un  que  l'altre  i  que  l'arbre,  que  l'herba,  que  ella. Va  apropar-se  fins  al  genoll  que  era  gairebé  arran de terra.  Inesperadament  van  allargar  una  mà,  s'hi  va enfilar  suaument  per participar  del moment  màgic.  Al primer  moviment, la sargantana va  fugir  com  només  ella  sabia  fer-ho.  


La  vida  de la sargantana  és  curta,  i mai no va poder entendre quina màgia  s'amagava  en aquella  música  inacabable  i   fascinant  que  havia  permès  que  s'acostessin  a ella  i  participar  per  un breu segon  d'un  moment inabastable.  Mai més  no en va trobar  cap.

dissabte, 23 de gener del 2010

Un conte verd, un conte groc i un conte vermell - 1 El groc


Van sortir  a fer  una caminada dissabte  al matí.  Es  van endur  tres  pomes.  A la Lluïsa  li agradaven  més les pomes  grogues,  dolces i  camoses. A  l'Eulàlia  li agradaven més les pomes  vermelles,  just en el seu punt, ni massa  dolces  ni massa  àcides. A  la  Cristina li agradaven més  les  verdes,  àcides i sucoses.


Quan la Lluïsa  va queixalar  la seva  poma  groga ,  tot  just  en acabar  de seure  a  la vora  d'un camp  de  gira-sols,  totes tres  miraven  i escoltaven atentament. Acabada  la primera mossegada,  la Lluïsa  va  dir:


Una vegada  hi havia  un nen  que tenia  el cabell ros,  però  tenia  el problema  que era  l'únic  en tot  el poble  que li tenia.  Tots  els  altres  nens  els tenien negres.  En aquell poble,  el color  groc  no era  gaire  ben vist  i el nen es  trobava sovint  en dificultats per  aquesta  causa.  Ell  es  defensava  i deia:  "hi ha coses  grogues que són boniques",  els altres  contestaven  que no,  que totes  eren fastigoses i dolentes.  Ell  deia  "els  plàtans"  i els altres deien que no coneixien  els  plàtans. Un  dia  va  preguntar  de  quin  color  era  el blat  madur  i ells  li van dir  que no era  groc,  que era  daurat...  Aleshores  va  tenir  una idea,  es  va posar a córrer  entre  mig  de les  espigues...  i va  sortir  amb el  cap  ple  de les  espigues que  s'havia  endut   en la correguda.  Eren  del  mateix  color  del  seu  cabell .


- Tinc  el  cabell  del  color  del blat  madur,   i  el blat  és  bo.  
- Tens  el cabell daurat! -   li van dir  els  altres,  i  li van tocar el cabell  suaument  i aleshores el van trobar  bonic.

divendres, 15 de gener del 2010

La poma de l'Elvira


L'altre  dia  una amiga blocaire,  l'Elvira de  Si dubto és  que sóc, si penso és que sóc  em va descobrir  un secret.  Bé,  un  secret  compartit,  tal i com acostumen a  ser  el secrets  dels  blocs.  Em  va  explicar  que  tot  fent  una bona mossegada  a  una poma,  hi ha la possibilitat  que  et  surti  un conte.  Eeeeep!   vaig  pensar  jo,  que  a mi m'agraden els  contes!  He  parat  molta  atenció a cada  poma  des  d'aquell dia.


Un matí, jo tenia  una mica  de mal de panxa  i vaig  decidir  fer-me  unes  pomes  al forn,  com que són boníssimes, a tothom li agraden  i  jo sóc  una exagerada,  en vaig  fer  10.  Deu  pometes  vermelles  per  anar  menjant  tal i com ens  vinguessin de gust.  És  evident  que per  a fer-les  al forn  no podia  queixalar-les.  Jo  els tallo  un barretet  i  després  trec  tot  el cor  i les llavors.  I aquest  forat  l'omplo de sucre.    Però  jo pensava...  si  hi  ha conte  dins,  que  hi té a veure  la mossegada?  I  tallava  amb  cura  i extreia  poc  a  poc  les llavors  per  si  sortia  alguna  cosa.  Només  amb  el començament  d'un  conte  ja em  conformava.  Però  les  pomes  callaven  i callaven.  


Fins  que  la  més  grossa  i la més  vermella  tenia  unes llavors  ben estranyes,  com si fossin  lletres.  Les  vaig  classificar  (cap quadrat  que és  una)  i  eren aquestes:  AAAAAAA C  DD EEE  III J  L MMM NNNN O P  TT UU  X,  vaig  pensar  en un  abecedari una mica  estrany,  fins  que vaig  començar  com si  jo fos  una d'aquestes  blocaires enjogassades,  que s'apunten  a tot, a confegir  paraules. 


Vaig  posar les  pomes  al forn,  tot  controlant  bé  la posició  de la meva  poma...  era meva  i jo ho sabia,    i  qui  sap  si el conte  acabaria sortint.  Per  més  que  combinava  lletres i paraules  no hi havia  manera  de treure'n  res.


Però quan me la vaig  menjar,    en silenci,  amb els  lletres davant,  em va sortir  una  frase:   Un matí jo tenia una mica  de mal de panxa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari