Si fossis mar, series un mar arrissat, ple de punts de llum dansant, alegres, però també inquiets. En la proximitat, ondulacions tranquil·les i rialleres, en la distància els vents et trasbalsen les ones, aixecant-les inconstants de diferents mides.
Si fossis mar, ni sabries tots els tresors que amagues i proclamaries amb tota la innocència que no n'amagues cap. Per això els guardaries tossudament. Hi hauria sempre, però alguna submarinista més experta i més valenta que tots els altres que arribarien a trobar-los. Però tampoc a agafar-los.
Si fossis mar entre somriures d'onades tendres que acullen, amararies la pell de qui ve a trobar-te.
Si fossis mar, faries callar el bram de les onades per escoltar les passes que se t'acosten.