dilluns, 11 de març del 2013

Castell de Ratera



 Més enllà dels castells a l'aire
 desitjats,  oblidats  o de joguina,  
sempre  hi ha la realitat.
Que  s'ensenya amb força
encara que no me la vulgui mirar  gaire.

diumenge, 10 de març del 2013

Finestra a Niça

D'una foto de  la  Merike.  Niça.

No caldria perdre  la precisió  de  cada  línia
encara  que els colors  siguin potents.
Jo seria la línia,  tu series  el color.
He  triat  un negre que es barreja amb els colors,
no hi fa res...
 la imatge és ben bé  com la vida:
potent,  però contaminada.


divendres, 8 de març del 2013

271è - 272è Jocs literari


Pinto les flors
damunt les meves runes
per preservar-me.

Miro a  través
del temps que ens  toca  viure
dels murs  malmesos.

En solitud
obro les  persianes
respiro el dia.



Obre bé els ulls
tot quedarà  enrere
massa  de pressa.

Digues què  penses:
inventes les històries
de les  imatges?

El tren  et porta
només  és  missatger
de nous  paisatges.




dijous, 7 de març del 2013

Si fossis mar - 3



Si fossis  mar,  series  un mar  arrissat,  ple  de punts  de llum  dansant,  alegres,  però també inquiets.  En la proximitat,  ondulacions  tranquil·les  i rialleres,  en la distància els  vents  et  trasbalsen  les ones,  aixecant-les  inconstants  de diferents  mides.

Si  fossis  mar,  ni  sabries  tots  els tresors  que  amagues  i proclamaries  amb  tota  la  innocència  que no n'amagues  cap.  Per  això els guardaries tossudament.   Hi  hauria sempre,  però   alguna submarinista  més  experta  i  més  valenta  que  tots  els  altres  que    arribarien  a  trobar-los.   Però  tampoc  a agafar-los.

Si fossis  mar  entre somriures d'onades  tendres  que  acullen,  amararies la  pell  de  qui ve  a trobar-te.

Si fossis  mar,  faries  callar  el  bram de les  onades  per  escoltar  les  passes  que se  t'acosten.

Si fossis mar - 2 -


Si  fossis  mar...

Series el mar  tancat  i petit  dels teus  ulls.  Ets la mar en calma. Tens reflexos de claror  enfora en amples  camins de llum i infinites  guspires inquietes que s'escampen superfície  enllà fins  a abastar-la tota i descobreixen així els més  mínims  moviments  de l'aigua.

I tanta  llum  endins,  engolida,  per  preservar  la  vida.

Avall,  avall,  ben amagada  hi tens  la  intensitat  de  vida,  callada  sempre, fins que tothom s'oblidi que existeix.

Mar  amic  i desconegut  ocultes  naufragis  i cofres  a vessar de riqueses, primer conquerides  i  després  perdudes  per  pirates  de  tots els  temps.

dimecres, 6 de març del 2013

Camí de ronda


Sentir el ventet  a la cara, 
tebi  i agradable.
Caminar  junts,  
en la realitat  o en la metàfora
en la proximitat  o en la distància.
Just  com qui vola,
i poder-nos  trobar,  
encara,  en aterrar.
Llibertat  en cada  passa.
Regalar-nos històries.
Acaronar  els  somriures.
I entortolligar-nos els somnis,  
ben bé com ho fan els cossos en l'amor.




dimarts, 5 de març del 2013

Paisatge a la Segarra




No fa  vent.  
La terra batega  amb força, però
hi ha una calma que atura l'impuls.
Res  no es mou.
Entre dos  colors,
entre  la  nit  i el dia
braços  estesos  esperen
tendreses  d'aire 
que belluguin el món.


dilluns, 4 de març del 2013

Vol acolorit

D'una foto de Fanal blau

Tots els colors, 
 paracaigudes voladors 
en el mar dels teus mots.

Inspirada  i dedicada  a la llum  de  Fanal Blau

diumenge, 3 de març del 2013

Pensament al capvespre

D'una foto d'en Joan Rodó


Posta de sol  sobre els nostres  pètals.
La  calidesa  dels colors 
conviu  perfectament
amb la tendresa  més  pura.

T'espero  en  silenci.

dissabte, 2 de març del 2013

Petit homenatge a Joana Raspall en el seu centenari



BOMBOLLES 

Vine a fer bombolles, 
que tinc un tassó 
ple d’aigua i sabó. 

Mira com voleien 
i brillen al sol 
tot fent tornassol! 

Si la més bonica 
proves d’agafar, 
se’t fon a la mà… 

 I et quedes en dubte 
de si l’has bufat 
o ho has somniat!

.....................................Joana Raspall




A  JOANA RASPALL  (amb  admiració  i agraïment per  tenir  cura  dels nostres  nens)

Hem vist les bombolles
que ens  has  regalat
i amb mots  has pintat.

Hem sentit  com volen
amb  ritme i amb llum
com cant de verdum

Estimem els versos,
gust  de caramel,
xocolata  i mel.

Llegim  amb  delit
poemes  d'infants
que ens faran més  grans.

...............................................Carme

MOLTES  FELICITATS,    JOANA,  PER  AQUESTS 100  ANYS  
TANT  RICS  I  GENEROSOS!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari