diumenge, 19 de desembre del 2010

Nadal 2010 o el dels 93 blocs- ANAGRAMES 2

       5  ANAGRAMES  DE BLOGS:

A veure si trobeu  el vostre?
O  en descobriu  algun?











  1. O VOLS FRENS?     =   NOVES FLORS                                (Mc Abeu)
  2. LLAGA I FULLA      =    FIL A L'AGULLA                             (Mc Abeu)          
  3. DE FUM,  ELS CRITS.      =  ESCRITS DEL FUM                  (Fanal blau)
  4. BANANA,  NA MARTA   =  ANNA TARAMBANA              (Fanal blau)
  5. MA POLS DE GUST  BLA  = EL BLOG DE L'ASSUMPTA    (Mireia)

dissabte, 18 de desembre del 2010

Nadal 2010 o el dels 92 blocs- ANAGRAMES

  1. QUI EM DESA? CAL REL
  2.  XERA, BESI
  3. GEL, PLOMA O BES
  4. EN MODA D'ULL
  5. CANVIEN TIR
5 blocs  més  amagats  en els anagrames.

La Filadora  els ha trobat  tots! Enhorabona.

1.- CALLE ARQUÍMEDES
2.- REBAIXES
3.- POEMES AL BLOG
4.- LLUM DE DONA
5.- INTERCANVI

divendres, 17 de desembre del 2010

Espolsant la sorra


Si pugem una duna ens haurem  d'espolsar la sorra  de les sabates  i els mitjons.Però  després,  en baixar,   som més  rics:  en sorra, en sensacions, en imatges, en vent  i en moments.

dijous, 16 de desembre del 2010

Nadal 2010 o el dels 93 blocs - Segona Història

La Mª Antònia era  molt  casolana i havia escrit 24 llibres  de contes,  cadascun en un bloc,   que guardava  a la seva habitació. Eren històries  perdudes en la memòria del temps. El conte que va seduir-me més era el de "Colors de la lluna". Però  n'hi havia  un munt de divers:  un que parlava  d'un paleta  que feia striptease,  un altre  que  era  un conte de  bona nit, molt  dolcet  per  fer dormir  la canalla  i un altre  que  es deia  "Tapa't  que  fa  Garbí"  que feia  petar  de riure.   Em va convidar i  vaig  veure  l'altra  cara  de la mateixa  persona.   Un món que e-ra l'antítesi dels altres  que jo havia conegut.  Vam seure  i amb un entrepà de mortadel·la per  berenar,  vam disposar-nos  a entrar  en aquest mon.  El de l'Antònia!


Podeu trobar-hi  10 blogs  més?

Aquest  cop ha estat  la Mireia  la  gran  endevinadora.  I en  Mc  hi ha posat el complement final!

  1. Striptease d'Històries
  2. Bona nit i tapa't
  3. Mortadel·la Casolana
  4. Paleta de colors de Mª Antònia
  5. El blog delsContes divers
  6. El temps de seduir-me
  7. L'altre cara de la lluna
  8. mon-ra-mon
  9. L'habitació de la memòria
  10. Garbí24

dimecres, 15 de desembre del 2010

Fulles d'auró



S'acaba la tardor  tot just d'aquí pocs  dies i sembla que  ja faci molt que és  acabada. Vivim sovint contra  el temps,  quan hauríem de viure amb el temps.  A vegades tinc la sensació que  em roben les  hores,  o potser  no me les roben,  simplement les perdo.  No voldria culpar  ningú  de les  meves trifulgues  amb el temps. El meu temps  té hores  plenes  i completes, a les  quals  no els falta  ni un bocí.  I d'altres  que  s'esfilagarsen  com si poguessin  prendre diferents camins  simultàniament.  Hi ha  hores  que el cap és  on ha de ser  i hi ha hores  que  el cap és  en un altre  lloc,  segurament  aquestes  hores  són equivocades,  contenen  algun error   en el codi que les  hauria de fer meves.

Però s'acaba la tardor  i comença  l'hivern,  amb les  seves  hores  que no semblen tant  diferents. Hores  d'hivern que  s'han d'omplir  de tantes  coses:  a veure si aprenc  a posar-les  cadascuna al seu lloc.


dimarts, 14 de desembre del 2010

Canal del Garona


S'emmirallen mandrosament els arbres
i reflexos de llum juguen 
a esborrar-los i pintar-los de nou.

Camino pel voral, i com si fos un arbre  més
la llum em desdibuixa i m'esborra.
Però sempre queda  un bocí   
de  mirall net on puc  retrobar-me.

dilluns, 13 de desembre del 2010

Nadal 2010 o el dels 93 blocs - Una Història

Necessita  espai. Té mal d'orella i els seus  sospirs se  senten,  ara mateix, des  del cau, on en reunions  veïnals s'expliquen  les  històries  de Galionar.  Travelant amb un fanalet no encerta  cap sortida que el porti a la llum. Ell espera  que tinguem una digna concòrdia.  La llum de les roses  sempre ens porta  sort.  Va  sortir de la reunió  amb  unes  paraules  sentides  al l'atzar:  "In varietate" .


I sabreu trobar  ben barrejades  les  paraules  10 títols més?   de blogs,  clar!

La  Pilar  ha fet una  bona feina i  la Lolita  n'ha  afegit  un altre  més...  ja només  en queda  un.

  1. Històries  veïnals
  2. Espai de Galionar
  3. A la llum d'un fanalet
  4. In varietate concordia
  5. Una sortida  digna
  6. Ara mateix
  7. Sospirs de llum
  8. Travelant amb  les roses
  9. A cau d'orella
 I la Fanal blau  ha  rematat  el tema,  amb  el vistiplau d'en XeXu:

10.  Que tinguem sort

diumenge, 12 de desembre del 2010

Pont d'aigua a Moissac o 5 dies de festa


Unes hores  de parèntesi
de no ser  enlloc,
ocupada encara  la ment 
en pensaments habituals.
Hores d'il·lusió i de nous camins.

Imatges  d'aigua i de verd
com un paràgraf  nou per estrenar.

Obrim la porta als dies  tranquils.
Naveguem sense  vaixell,
només en somnis i ulls ben oberts.
Més enllà del pont,  
els arbres  a la riba
ens donen la benvinguda.

dissabte, 11 de desembre del 2010

Geometries clandestines 16 - Paràboles


Com un raig  d'aigua  domesticat
que  saltés  un  cop  i un altre,  
amb recorreguts  esperats...
m'enlairo  per  tornar  fins a terra,
però no et  puc  arribar  a atrapar.

divendres, 10 de desembre del 2010

181è Joc literari de Jesús Mª Tibau

No sé pas  com ho he fet per  ficar-me  en aquest  embolic.


Què m'importen a mi els  florets,  les  lluites,  l'honor i els nomenaments  estúpids  de  cavallers  que no pensen en res  més...


No m'ha  ajudat  gens  ni  la disfressa ni fer-me  passar per cavaller  per entendre res  del que  fan ni del que pensen.   I jo em pregunto:  s'entenen,  ells mateixos?


Volia  estar  a prop seu,  volia veure'l  en acció,  volia  conèixer-lo   en el seu  ambient  habitual,  volia  buscar-me complicitats  amb  ell.  Quina absurda  idea!  L'he  vist  tant  com tots!  No he  sabut veure  allò  que de lluny  m'enamorava.  D'un rampell  m'he  tret  la disfressa  i els he ensenyat la realitat.  La  seva  cara  de babau,  m'ha acabat  de convèncer...   


La decisió  està  presa,  faré  cas  al sabater  del poble,  que  fa temps que em va  al darrera,  potser  no té  tant de prestigi,  però li dóna  40  voltes  a  aquest   babau!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari