dimecres, 12 de desembre del 2012

Mr Gwyn d'Alessandro Baricco

Pur i autèntic  Baricco.  Amb el seu llenguatge poètic que embolcalla. Amb  les  seves  idees  estranyes  i  un pèl surrealistes,  però  al mateix  temps  tant  properes.

Si el llibre  emetés ones,  serien ones  en una mateixa  freqüència  que jo (les  del llibre o les de Baricco,  o les de  la  història o  les de Mr. Gwyn).

Si el llibre no emet  ones,  aleshores fa que  jo n'emeti  sense  parar i  em cregui  que sintonitzo  de manera precisa  amb les seves,  per  bé  que  inexistents (o amb  Baricco,  o amb la història  o amb Mr Gwyn o amb  la Rebecca, la noia  que li acaba fent  de secre).

Si el llibre expliqués una història,  seria  la millor manera  d'explicar  els  seus personatges.

Si el llibre  volgués transmetre  un  desencís,  fracassaria de ple,  perquè sedueix  del tot,  sobretot,  amb  amb  allò que no explica

Si el llibre  volgués  explicar la  vida  o els  projectes o  l'amor,  finalment  n'explicaria  només  els  seus  misteris.

Si els  llibres  curessin  de la  vida,  aquest  llibre, el més  allunyat  que  us pugueu  imaginar  d'un llibre  d'autoajuda  (perquè  és  pura  literatura  de la  bona,  bona)  seria la  millor  medecina.

Trio unes  citacions  (costa molt  de triar-ne  algunes...  de tantes!). El  llibre  va d'un escriptor  es replanteja  la seva  vida,  el fet d'escriure,  de publicar...  ho canvia  i ho capgira  tot:

"Un dia em vaig  adonar  que ja no m'importava res i que tot em feria mortalment."  A. Baricco

"Finalment va comprendre que es  trobava en una situació que molts  humans coneixien bé, la qual cosa  no la feia menys  dolorosa: l'únic que els fa sentir  vius és  precisament allò  que els va matant  a poc a poc. Per als pares, els fills; per  als  artistes  l'èxit; per  als alpinistes, les  muntanyes massa  altes. Per  a en Jasper Gwyn, escriure llibres"  A.Baricco

"La  Rebecca  va pensar  que  l'home l'estimava  sense saber-ho, i que mai no ho sabria"  A. B.

22 comentaris:

  1. NO he llegit res de l'autor i això que he tingut un parell de llibres d'ell a les mans. Crec que tu n'has llegit uns quants. Tria i remena, per quin he de començar? El que has posat m'agrada força.

    Què vol dir això de A B? no ho he entès.

    ResponElimina
  2. Crec que la majoria de gent ha començat per SEDA. Em sembla un bon començament.

    A mi m'han agradat tots els que he llegit, excepte un: CITY, que m'hi vaig encallar incomprensiblement.

    Els altes, que m'han agradat són: Terres de vidre, Oceà, Noveccento, Sense sang i Aquesta història. Si no recordo malament, aquest és l'ordre amb que els he anat llegint.

    Em va impressionar d'ell, el seu llenguatge poètic fins i tot per descriure les escenes més dures o cruels (per exemple a Oceà). Sap com fer-me entrar dins de la història, sense concessions.

    Ja ens diràs, noieta, què t'ha semblat!

    :) AB ... he, he, he... Només vol dir Alessandro Baricco, no calia, oi? Ja se sap que si cites un autor les citacions són d'ell, oi? :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, en prenc nota QM

      Perdona la meva ignorància, no havia pensat amb el nom i el cognom de l'autor QM

      Un petonet Carmeta ! QM, dix

      Elimina
    2. Gràcies pel teu bon humor QM...

      A vegades m'agrad massa puntualitzar... CR :D

      Elimina
  3. Miraré si el trobo, m'han seduït les cites i el que expliques.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No voldria sobrevalorar-lo, però jo he encertat el moment de llegir-lo, hi he connectat d'una manera especial.

      Elimina
  4. Suposo que, sense adonar-se’n, potser el que realment el feria mortalment era el fet de que ja no l’importava res.Qui sap...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui sap si tampoc és massa diferent una cosa de l'altra...

      Elimina
  5. A mi també m'has seduït amb la teva ressenya i les teves paraules. Intentaré trobar-lo.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em van sortir les paraules ben bé així sense pensar... és especial que l'element més important de la història queda desconegut fins al final. Misteri i repte per imaginar-ho, per voler-ho captar o fins i tot inventar.

      Elimina
  6. A mi, el nom de l'autor, em recordava que n'havia llegit alguna cosa i és clar fa un temps que vaig llegir SEDA i em va agradar molt. Aquest que dius també sembla molt interessant.
    Petonets.

    ResponElimina
  7. SEDA em va agradar força. Per tant, i més si tu el recomanes, llegiré aquest tan aviat com acabi el que tinc a mitges.
    Gràcies, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aix! espero que t'agradi. Sempre em fa por mostrar massa entusiasme! Però el sento així... en aquest moment.

      Elimina
  8. Carme, no l'he llegit i me'n has fet venir ganes!!!!!, Seda els dels llibres de Baricco que hem fet al club de lectura i he llegit tres vegades, en moments diferents de la meva vida, també he llegit Oceano el llibre parla d'històries d'home i que hi ha tres tipus d'homes: els que viuen davant del mar, els que s'internen al mar i els que aconsegueixen tornar, vius, de la mar.....un llibre en la mateixa linea de Seda i preciós. Petons!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si ja en coneixes dos... ja saps de què va, prou bé... :) ja em diràs si t'ha agradat. Petonassos, preciosa!

      Elimina
  9. És atractiu per a un escriptor llegir experiències relatives al fet d'escriure, i aquest llibre que comentes se'm fa llaminer.
    Per cert, diu que la Glòria ha posat el romanç de santa Llúcia... jo trobo el seu blog tancat "per refredat", ¿és la mateixa Arbre de Foc o una altra?
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És la Glòria de Glo.Bos. que trobaràs aquí als comentaris (dos comentaris més amunt).

      Espero que t'agradi i t'interessi, és un punt de vista i unes opcions radicals... poc pràctiques ;)

      Abraçades, Olga!

      Elimina
  10. Bones cites, realment interessants.
    Mem si per Nadal puc llegir una mica més...

    Aferradetes i bon dia!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari