diumenge, 8 de novembre del 2015

Entrada



És fàcil viure amb els ulls tancats
interpretant malament tot allò que es veu

John Lennon


Sempre he volgut obrir els ulls:
mirar tot allò que puc veure
escoltar tot allò que em cal escoltar.
I sentir, ben a prop de com tu sents.
I de tu.  I de tu.  
I malgrat tot,
ens interpretem.
A vegades bé, a vegades malament.

I al final,  res no importa gaire:
l'entrada de casa hi és des del principi.
Si voleu venir, amb esperit obert
i amb els ulls plens d'un futur bell i possible.
Sempre, sereu ben rebuts.

divendres, 6 de novembre del 2015

Vitralls del MAC - Museu d'Art de Cerdanyola


Ja era fosc, quan vam arribar al MAC, i no era pas el millor moment per veure els vitralls. Tot i així,  va ser primer que vam poder veure en arribar. Vitralls a la nit. L'edifici s'amaga en la fosca, els vitralls al descobert, ens donen la benvinguda.

Els de les dames a la façana principal. El de les roses, a la façana lateral... I n'hi ha més encara.

dimecres, 4 de novembre del 2015

Claustre del Monestir de Sant Cugat



Claustre romànic,
xipresos centenaris,
runes més velles.
Sagetes que ens enlairen
alhora que ens arrelen.
.................................................Carme

Perduren els anys a redós de les pedres,
perviuen els arbres malgrat tants hiverns.
Així com el claustre, les nostres arrels:
de vida i de pàtria, i de lliures anhels.

............................................................Galionar



dilluns, 2 de novembre del 2015

Salgar



Salgar

Vora el Segre i
arrapat a la roca,
ens en sedueixen
tots els racons.

Vola la tardor
en les seves fulles, 
navega el groc
damunt del riu.

Bateguen encara
les pedres vives
de tanta història.
N'escolto el so.


diumenge, 1 de novembre del 2015

Ha caçat el mar en una galleda

Divendres vaig ser al MAC (Museu d'art de Cerdanyola).  És un edifici preciós, que només pel continent ja val la pena d'anar-hi.  A més a més hi ha exposicions. La permanent, una petita exposició noucentista, amb obres de Smith i Togores,  però també en té d'altres artistes com Manolo Hugué.

També hi ha exposicions temporals. Una d'elles que es diu: 10 fotos d'aigua i una galleda, del fotògraf Lujan (Xavier Roca) i és ben bé això 10 fotos d'aigua i una galleda. Una galleda amb sorpresa, perquè, en Lujan hi ha caçat el mar a dins.  En moviment. 



No s'atura el mar,
ni el seu moviment, 
ni l'escuma que es fa i es desfà
sense cap treva
sempre igual,
sempre diferent.

Domesticat, al fons d'una galleda,
encara guarda un bon pam de llibertat,
només disponible pels amants més intensos
i pels somiadors més recalcitrants.

Reclosa, al fons de mi mateixa.
defenso el meu pam d'insurrecció.






dijous, 29 d’octubre del 2015

Tardor - Moleskine gegant 23


No necessiten gaire vent,
tot just un petit oratge
i lledoners, acàcies i pollancres
plouen fulles d'un groc resplendent.

Alço el cap, 
jo també voldria ploure'm.

Quadradets



Quadradets, per fer un món més petit i poder abastar-lo.



Per jugar a dibuixar, 
sense fer-ho de veritat, 
per preservar 
alguna mena d'harmonia
que se'ns escapa.

dilluns, 26 d’octubre del 2015

Xiquets a la Platja - Relats Conjunts

Joaquim Sorolla i Bastida, 1910, Xiquets a la platja
Recordes, amor, la claror de la infantesa?
Puc sentir, encara, la companyia,
la llibertat interior de ser,
malgrat el món adult que ens constrenyia.
Les il·lusions i la innocència.
Deixàvem sempre, sense saber-ho
un reflex de nosaltres mateixos
en aquest món tan esquerp.
Recordes, quan el futur ho era tot
i de cada joc en fèiem una metàfora?


diumenge, 25 d’octubre del 2015

Si Pedrolo aixequés el cap

Volia anar a veure "Segon origen".
Hi havia d'anar.
No me'n podia estar.
Ja sabeu la meva admiració per Pedrolo.

Havia rellegit el Mecanoscrit, per fer memòria dels detalls i poder saber ben bé els canvis o afegits del guió.

Ja hi he anat. I podria deixar-ho aquí. Per a mi, sense pena ni glòria.

Imatges molt boniques i algunes molt impactants, això sí.

Pel que fa al guió, jo no he sabut trobar que cap canvi dels que s'hi han fet millorés la història sinó més aviat el contrari.

Si Pedrolo aixequés el cap i veiés que en una història seva es diu que una dona nascuda a les comarques de Lleida és espanyola... No estaria gens ni mica content. Jo tampoc. "A casa amb papers falsos", diria ell.

Em reconforta mirar la sèrie de TV3, sobre el Mecanoscrit... I això que té molts anys, és del 85. Potser sóc una bleda, però em reconforta.

divendres, 23 d’octubre del 2015

Tardor



Va començar la tardor, fa dies i amb ella vaig acabar el quadern d'estiu.

Vaig collir la primera fulla caiguda
com una cancell de pas.
Ara, és l'instant present
i també és llavor de futur.

Ara, més que mai, sense pressa,
ara, més que mai, sense esperar gran cosa,
veig aquest futur de colors inversos.

No, no retornaré sobre les meves passes.
Em quedaré aquí on sóc,
per recollir les fulles caigudes 
i  per fer créixer nous brots, 
a cada primavera.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari