dijous, 5 de juny del 2014

Desig de xocolata de Care Santos

Dissabte dia 31 de maig vaig assistir a un acte molt simpàtic i agradable.  Una tertúlia literària amb un tast  afegit  de xocolata.

La Gemma Lienas, que a més  a més  de ser escriptora  té la botiga  Xocolatíssim, va convidar a la Care Santos perquè  ens parlés del seu llibre.

Desig de xocolata és un llibre encantador,que es llegeix amb ganes i amb plaer. Consta de tres parts ben diferents, lligades per una xocolatera...

La Primera part, situada en el temps actual, és una història amb uns personatges molt ben treballats, que s'entenen bé, que són creïbles  i que desperten passions a favor o en contra. El Max, ai, el Max!!  jo seria de les que admiren profundament en Max.

Mentre es parlava de la primera part, vam fer un tast de xocolata desfeta i un bombonet de gingebre. I amb les altres parts de la novel·la vam anar tastant altres varietats de xocolata.

La Care Santos ens va explicar  molt bé com es va documentar per les parts històriques de la novel·la i com buscant una informació n'hi sortien moltes de tant interessants o més  que la que buscava i com es pensava si introduir-les o no en la novel·la que estava treballant.

La segona part, situada al segle XIX, a l'època de la industrialització de la xocolata, vam tastar  un núvol i una trufa.

La Care també ens va parlar de la seva  àvia, que va ser una història més afegida, que ens va fer gaudir com nens a qui se'ls explica un conte nou.

Les xocolates no corresponen a allò que vam tastar, sinó a les bossetes  que jo vaig  comprar a Xocolatíssim.








32 comentaris:

  1. Però a veure, tu hi vas anar pel llibre o per la xocolata, hahaha! Així dóna gust anar a una presentació, però espero que no es posi de moda aquest format, perquè si no com presentaran 'Dos metres quadrats de sang jove'...?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home!!! Quines preguntes!!! Per la xocolata, està claríssim, he, he, he...
      La combinació de les dues coses era molt temptadora. I conèixer Xocolatíssim, al carrer Puigmartí, també em venia de gust.

      Llegint el llibre, ja et venen ganes de menjar xocolata. Un diumenge al matí mentre el llegia, em vaig fer una xocolata desfeta, per continuar llegint més ambientada... No crec que llegint Dos metres quadrats de sang jove, et vinguin ganes de xuclar la sang... He, he, he... Quines comparacions!!!

      Elimina
  2. Bon dia!!!
    Mmmm, primer he repassat les bossetes, sóc molt xocolatera.
    No he llegit res de la Care Santos, m'han deixat Habitaciones cerradas, suposo que aquest estiu el llegiré. Aquest Desig de xocolata té un títol irresistible i pel que dius és una bona lectura.

    ResponElimina
    Respostes
    1. De crocant, de gingebre, d'avellanes senceres, d'ametlles a trossets, de taronja, de llimona. T'agradarsn molt si els tastes...

      Crec que el llibre també t'agradarà.

      Elimina
  3. T'he llegit amb molta atenció i mentre et llegia se m'anava dibuixant un somriure. Com pot ser que sempre facis coses tan interessants i aquest cop també tan llamineres!
    T'associo a moltes coses, ara a una més: la xocolata!. Totes bones, eh!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La xocolata em torna boja, Mònica! :D

      Espero que sí, totes bones...

      Elimina
  4. Dues de les millors coses de la civilització: la literatura i la xocolata. Cadascú que trïi l'ordre de preferència. Ara mateix em decantaria per la xocolata...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així, de primer impuls... Però com trobaria a faltar els llibres si s,hagués de triar! Per sort no hem dectriar entre aquestes dues coses.

      Elimina
  5. Carme, vaig acabar aquest llibre fa un mes i em va encantar tot, menys la darrera història, la més antiga. Comparada amb les altres és poc intensa, la veritat. Però el balanç global del llibre és bo. Escriu molt bé la Care Santos. Respecte a la xocolata, com tothom aquí, segons veig, jo també en sóc una apassionada. Fins aviat, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'última història és lleugera i rocambolesca, però a mi també em va agradar...

      Aix... La xocolata, quin invent, mareta meva!!! Fins aviat, Teresa.

      Elimina
  6. Bona i ben buscada promoció de la botiga -i de la novel·la, de pas -.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les dues coses mereixen ser promocionades i no crec que decebin a ningú. (Ningú, no es pot dir mai, ja ho sé... És una expresió només)

      Elimina
  7. Es poden ajuntar dos plaers tan exquisits , xocolata i llibres, sense ser pecat? Mmmmm que millor que llegir un bon llibre amb una tassa de xocolata calenta entre mans.....?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si fos pecat, jo seria la més gran pecadora... Una combinació perfecta!!!

      Elimina
  8. Oh!!! M'hauria encantat anar-hi!!!

    ResponElimina
  9. Està molt bé això de combinar literatura amb llaminadures i si són de xocolata, mmm! Us en devíeu llepar els dits,
    entre capítol i capítol...
    Petonets, Carme.

    ResponElimina
  10. Caram, tastet de xocolata!! si ve per Lleida hi vaig segur!!
    Jo el tinc a casa esperant el seu moment, que segur que serà aviat.

    ResponElimina
  11. M'agrada com escriu la Care Santos, vaig llegir "Habitacions tancades" i em va enganxar enseguida.
    Aquest el tinc pendent de llegir i ho faré amb tastets de xocolata,-quina bona idea!- que també m'agrada molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo ara vull buscar altres llibres de la Care Santos, perquè m'ha agradat, buscaré "Habitacions tancades"

      Elimina
  12. Em sembla una iniciativa diferent, molt original, sens dubte.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No totes les novel.les tenen un tema tan agradable com per treure'l de les pàgines i poder-lo tastar.

      Elimina
  13. Carme! Jo l'estic llegint ara i m'encanta!!! Principalment perquè barreja dues de les meves grans passions, la xocolata i l'òpera.
    Quina trobada més xula no?
    Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro que coincidim... A mi també m'ha encantat...

      Sí va ser una estona molt agradable! Hi havia poqueta gent, però va estar molt bé!

      Elimina
  14. M'has fet venir ganes de llegir-lo i conèixer en Max! ja ja ja! patons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'agradarà, n'estic segura. El llibre, vull dir, però crec que també en Max. Petonassos!

      Elimina
  15. Xocolaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaaaa!!! :-))

    ResponElimina
  16. Quina xulada!!! no m'estranya que fos un bocinet!!! m'has fet venir ganes de llegir el llibre :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. També penso que t'agradarà el llibre i en canvi no estic tan segura que t'agradi en Max... Ja m'ho explicaràs.

      Elimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari