dissabte, 27 de desembre del 2014

L'aire que respires de la Care Santos

La Care Santos ha estat per a mi el descobriment de l'any. Això que ella ja porta una gran quantitat de novel·les escrites, però jo, badoc,  no solament no n'havia llegit cap, sinó que abans de començar l'any ni tant sols la coneixia.

l'AIRE QUE RESPIRES és una novel·la històrica. Els protagonistes principals són Barcelona i els llibres. Això no vol dir que no hi hagi altres protagonistes, persones humanes, a qui els hi passen històries de tota mena i que t'agafen de seguida i ja no les pots deixar. Aquestes històries succeeixen en diferents temps molt ben lligats entre ells.

Escriu d'una manera tan fluida que no trobes mai el moment d'aturar-te.

Des de la Barcelona napoleònica, fins als nostres  dies. Un recorregut de luxe per la història i per la ciutat.

Una noia, de la nostra època, la Virgínia hereta una llibreria de vell quan mor el seu pare, un llibreter conegut, expert, amb una gran cultura i saviesa. La seva millor amiga, escriptora, l'ajuda a investigar alguns misteris que troba en agafar les regnes de la llibreria.

Altament recomanable. La propera novel·la que penso llegir d'aquesta autora serà Habitacions tancades.  Aquest  2015.



30 comentaris:

  1. Hi ha tants autors que desconeixem i no sabem què ens estem perdent. Quan en descobreixes un i resulta que té una vintena de títols publicats te'n fas creus, com pot ser que no el coneguessis d'abans? Però hi ha la part bona, si t'agrada, tens molt bones estones per davant.

    No m'he plantejat llegir Care Santos que vaig conèixer, com molts, amb la irrupció de 'Desig de xocolata', però aquest que ara ressenyes no pinta malament. Cada cop que tinc aquesta sensació, que em parleu d'un llibre que no pinta malament, giro la vista cap a la dreta de l'ordinador, on hi tinc la pila de llibres pendets i deixo anar un sospir, un uf, i un ja no ve d'aquí. Però realment hauria d'anar rebaixant aquesta pila. Segur que el 2015 seguiré com sempre, comprant més llibres dels que puc llegir... beneït vici, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Beneït vici, XeXu, i tant que sí!!! No fa mal, no engreixa, et permet viure, pensar, emocionar-te, sentir, gaudir, riure i plorar, viatjar i tenir mil aventures.. Beneït vici!!!

      Elimina
  2. La coneixia sobretot per les novel.les juvenils, però fa temps que tinc pendent llegir-la. Crec que et faré cas.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, ja m'explicaràs què t,ha semblat quan la llegeixis...

      Elimina
  3. Jo la vaig descobrir el 2011 amb "Habitacions tancades" i tinc un molt bon record. De fet fins i tot vaig fer-li una ressenya en el blog. Que si funciona la podeu llegir a través d'aquest enllaç. :-)
    http://elsllibresdelceller.blogspot.com/2011/07/lectura-acabada-habitacions-tancades-de.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. He llegit la teva ressenya... Domina molt els temps diversos... En sap, en sap...

      Elimina
  4. Sembla una bona recomanació. L'apunto a una llista de llibres pendents que busquen pretendents.

    ResponElimina
  5. Jo el vaig començar i no devia estar en un bon moment, em costava una mica, així que el vaig deixar per més endavant. Allà el tinc esperant, i segur que tindrà el seu moment més endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que meteix un segon intent. No és un llibre difícil, tampoc...

      Elimina
  6. Jo m'ho vaig passar molt bé amb "Desig de xocolata", així que aquest també me l'apunto. De fet tinc un altre llibre de Care Santos a punt de llegir, el vaig agafar de la secció de novetats de la biblioteca aquesta mateixa setmana només veure el nom de l'autora. Una vegada a casa vaig descobrir que "No preguntis qui sóc" (que així es titula el llibre) és una novel·la per a joves però, ja que el tinc, me'l llegiré igualment. :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi ho ha moltes novel·les per a joves que m'han agradat molt... Faràs bevd llegir-la, ja ens explicaràs...

      Elimina
    2. Ja t'ho vindré a dir quan el llegeixi, però el que sí et puc dir ara és que subscric completament la teva afirmació. Jo també he llegit més d'un llibre de literatura juvenil que m'ha agradat molt... a veure si resultarà que no som tan iaios com ens volen fer creure. ;-D

      Elimina
  7. Et confesso que no he llegit res de l'autora però si tu la recomanes faré mans i mànigues per firar-me algun llibre d'ella moltes gràcies!

    ResponElimina
  8. No he llegit res de Care Santos, però en sou moltes les que em feu venir ganes.

    ResponElimina
  9. Cada vegada que algú ens descobreix i recomana un bon llibre, s'encén al nostre firmament un estel fugaç, tan fugaç com el temps de llegir-lo.
    Molt bones festes, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sovint se'm fa curt el temps de llegir-lo, quan un llibre m'agrada ... Fugaç, fugaç...

      Elimina

  10. És bo conèixer nous autors. De fet, quan t'arriba una recomanació s'obre una porta i, d'alguna manera, sembla que siguem molts llegint aquell llibre.

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A vegades sembla que ens hi trobem llegint aquell llibre...

      Abraçades cap al far...

      Elimina
  11. Ves per on, Carme, jo la coneixia de nom però tampoc n'he llegit res...Pel que dius tu, sembla que és una autora que escriu molt bé, serà qüestió de posar-la a la llista de bons autors...
    Petonets, Carme.

    ResponElimina
  12. El meu comentari és per desitjar-te que l'any nou et porti molta salut i sort per a tu i per a tota la gent que estimes.
    Darrerament he dedicat poc temps al blog i estic una mica desconnectat de vosaltres.
    Una abraçada i bona nit Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies, Pere... Prou que et trobem a faltar...

      Molt bon any per a tu també i mota felicitat. Una abraçada, Pere, bona nit.

      Elimina
  13. Jo tampoc he llegit res d'aquesta autora, però després de la teva recomanació la tindré en compte, Carme. Per que expliques, due ser un llibre que enganxa de valent, i això està bé.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A m m'han enganxat tots dos... Desig de xocolata i L'aire que respires. A veure què en dius si els llegeixes.

      Una abraçada

      Elimina
  14. El tinc a mitges des de fa mesos!!!! Mira que m'agrada, m'agrada l'autora, com escriu, el llibre... però pobret sempre hi ha un altre que li passa per davant :(

    ResponElimina
  15. Jo he llegit Habitacions tancades, la ressenya a Anticànons, perquè fins fa poc ho era.

    ResponElimina
  16. Només he llegit "Habitaciones cerradas" i em va agradar força (crec que ara en faran una mini sèrie o pel·lícula). Una lectura entretinguda i fluïda amb una dosi de suspens que et manté atrapat. Espero que t'agradi !!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari