diumenge, 4 de gener del 2009

El consol d’Anna Gavalda.

Aquesta novel·la d’Anna Gavalda és més llarga que les altres que jo havia llegit: “Junts i prou” i “L’estimava”. M’ha costat una mica d’enganxar-m’hi, però he insistit. Acostumo a fer-ho, però encara més quan és un autor que ja conec i m’agrada. La insistència ha valgut la pena, m’ho he anat passant millor i millor tal com anava avançant el llibre.

Comença amb la història d’un arquitecte d’èxit, molt enfeinat, amb una família que rep directament les conseqüències d’aquesta manera de viure i es fa una mica avorridot. Fins i tot quan aterra a la seva vida, agitada però plena de rutines, una part del seu passat que no tenia gens ben endreçada, la cosa no millora massa. No s’acaba d’entendre ben bé el què està passant i els capítols del llibre semblen foradats, plens d’elipsis i d’informacions que falten i quan ja començava a acabar la paciència i em disposava a fer-ne via a veure què… L’arquitecte decideix anar a la recerca d’aquest passat i mica en mica es van ordenant les coses en el seu cap i també en el llibre.

I finalment apareix el personatge especial, en el millor sentit de la paraula (Anna Gavalda sempre té personatges especials) i una vida diferent. I aquesta segona meitat del llibre m’ha semblat apassionant, tendra i encisadora. Devorada literalment.

O sigui que si us agrada Anna Gavalda o la voleu descobrir, haureu de tenir paciència, però no us rendiu.

11 comentaris:

  1. Doncs mira m'has donat un bon consell :) gràcies :)

    ResponElimina
  2. me l'han regalat aquests dies i segurament el començaré properament. Ja el comentaré.

    ResponElimina
  3. Ultimament no llegeixo massa,no tinc temps i el poc que tinc em conecto a l'ordinador.
    M'ha encantat com has fet el resum del llibre i com l'has analitzat.
    Petonets Carme!!

    ResponElimina
  4. El llegiré. M'encanta la Gavalda!
    Gràcies!

    ResponElimina
  5. Aquests dies es comencen a acumul·lar els llibres pendents, però t'agraeixo aquest consell doncs desprès quant en vols triar un tens dubtes ... i així ja vas més a "pinyó". Gràcies Carme !

    ResponElimina
  6. UN consell cultural molt util jo desconec l'autora.

    ResponElimina
  7. Sembla una proposta interessant, Carme. Me l'apunto ;-)

    ResponElimina
  8. Teniu temps per tot... Fins dormint esteu al loro? Anton.

    ResponElimina
  9. M'agrada l'Anna Gavalda però aquest no l'he llegit...
    Gràcies Carme i bons Reis!

    ResponElimina
  10. Cesc, espero que t'agradi.

    M'agradarà moltíssim saber la teva opinió... hi ha algun tros que desorienta bastant...

    Gràcies Eva, l'ordinador a mi també em pren temps de lectura.

    Rita, m'agradarà també saber la teva opinió.

    espero no equivocar-me amb el consell, Assumpta.

    Striper, doncs si la vols conèixer millor comencis per un dels altres dos. Si t'agrada ja faràs el salt.

    Sergi, em sembla que ja fas tasrd per demanar-lo als Reis , però no se sap mai, a vegades coneixen les nostres adiccions a la lectura.

    Anton, el temps é s el mateix per a tothom, jo sempre dic que són opcions i tries i prioritats, si fem alguna cosa deixem d e fer-ne una altra i és així, no en dubtis.

    Gràcies a tu Joana, a veure si et porten moltes coses, segur que has fet bondat.

    ResponElimina
  11. ja saps de quin signe ets ? TERRA, d'on neix la VIDA.
    ROCA que no porta fang,
    MUNTANYA beneida,
    CEL, sempre cel blau.
    AIGUA, torrentera,
    FOC que no et cremarà,
    VENT caricia vera,
    MA suau i encisera,
    BRAÇ que et guiarà,
    COR amorós,inefable,
    CAP intel·lectual.
    ROSTRE sempre amable,
    ULLS I LLAVIS PER BESAR.
    .......
    .....
    ...
    ..
    .
    I MOLT MÉS. anton.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari