dimecres, 18 de febrer del 2009

Jack no va passar pel purgatori de Joan-Lluís Moreno


En el primer capítol d'una història que vaig explicar fa dies, Des que érem petits - (Un conte a llegir durant... , NOVES FLORS em feia un comentari, tot recomanant-me un llibre "Jack no va passar pel purgatori" de Joan-Lluís Moreno, dient-me que creia que m'agradaria. Aquesta novel·la va guanyar el premi Ciutat de Badalona 2003 i crec que encara algun altre premi més.

Ara voldria dir-vos que Noves Flors la va encertar de ple, però abans deixeu-me que expliqui una màgia més de la xarxa.

Un bon dia rebo un mail, del mateix Joan-Lluís Moreno, dient-me que per casualitat havia llegit aquest comentari al meu blog i que si jo li enviava la meva adreça postal, ell m'enviaria el seu llibre. Oi que costa de creure? No ens coneixem. Però jo vaig acceptar de seguida, i vaig enviar-li l'adreça agraint-li per avançat la seva proposta. I sí! al cap de pocs dies em va arribar el llibre directament a casa meva, me'l va portar la cartera.
És un llibre ple de tendresa, explica la infantesa d'un nen, en una època molt propera a la que vaig viure jo quan era nena. M'ha fet sentir emocions diverses i canviants. Tendresa, però també enyorança i nostàlgia del meu temps d'infant, també m'ha fet somriure molt sovint i fins i tot riure algun cop, també em retorna la indignació davant d'alguns personatges sinistres de l'època franquista.
Ha estat una lectura feliç. La descripció d'un avi, m'ha fet venir ganes de descriure el meu pare, que com a avi dels meus fills se li assemblava molt. Exagerat i excessiu, però amb un cor immens
Moltíssimes gràcies Joan-Lluís Moreno. No em puc pas imaginar com podria correspondre a tanta gentilesa.

14 comentaris:

  1. Ostres això és genial, i a més l'actor mateix eh! moltes felicitats per ser com ets i pel petit obsequi :)

    ResponElimina
  2. M'apunto el llibre. Quin detall aquest de l'autor!

    ResponElimina
  3. M'apunto també aquest llibre, ja que pel que indiques (per lèpoca que relata), també suposo em podra extreure un bon somriure i també (perquè no cal oblidar), recordar la indignació davant d'alguns personatges sinistres del franquisme, com bé dius tu.

    Felicitats a tu i com no a en Joan Lluis Moreno !!!

    ResponElimina
  4. Aquestes coses fan que seguim creient en les persones... Quina història més maca! :-)

    El poso a la llista!

    ResponElimina
  5. Realment és d'agraïr aquest detall per part de l'autor.
    Com acabo de dir en el comentari a l'anterior post, si no et fa res ho repetiré:
    Com n'és de màgica la Catosfera...

    ResponElimina
  6. M'encanta llegir que passsen aquestes coses :-))

    Aquests detalls em fan veure el món més optimista. Hi ha gent molt maca :-)

    ResponElimina
  7. ei, és el teu bloc, és màgic! de seguida m'has fet pensar en el dia que tb vas entrar en contacte amb el pintor!

    El llibre, me l'apunto :-)

    ResponElimina
  8. Donar, donar... No sé si sols sens dona la vida, per mí res més, Anton.

    ResponElimina
  9. Carme, realment una interessant història i que el propi autor, sense que el coneguis te'l regali... fantàstic i màgic!

    ResponElimina
  10. Hola Carme, després de llegir la teva nota sobre aquest llibre, he anat a la meva llibreria habitual, no teniem l'esmentat llibre, i m'han dit: és antic, es va editar fa sis anys. Jo he respos, un bon llibre no caduca mai. M'han dit que tenia raó. Total que l'he encarregat i la setmana vinent el tindré.

    Salut.
    onatge

    ResponElimina
  11. Una annècdota preciosa que et mereixes, et felicito!

    ResponElimina
  12. M'ha dit en Joan-Lluís Moreno que si algú no troba el seu llibre i el vol, us l'enviarà a canvi només de pagar els transport.

    Jo puc posar-vos en contacte amb ell si voleu.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari