dissabte, 8 de març del 2014

Diàlegs poètics: Diàleg 11è - sa lluna



M'he vestit de nostàlgia  i
no sé com despullar-me'n

Les teves paraules 
ressò dels màgics moments
martellegen el feixuc silenci 

Des de la buidor d'aquest racó 
els desitjos van, et toquen 
i vénen amarats de tu

Les mirades entre glop i glop 
d'un cafè fumejant
escalfen l'hivern sota aquesta pell

El tresor d'un somriure 
desat acuradament
que vaig imaginar i no fou

T'he vestit de nostàlgia i 
no vull despullar-te'n
      (sa lluna, gener-2014)


Aprendrem, poc a poc, com despullar-nos de nostàlgia.
Desarem  els moments màgics i totes les paraules
en la capsa  més  bonica  que trobem.
Ben guardada, allà , al prestatge més  segur
per  quan la vulguem veure.
Despullaré també els somriures
dels desitjos  amarats  de tu.
Que  puguin  sobreviure  i perdurar
els  uns sense els altres.

Despullaré de nostàlgia, la meva  imatge de tu, 
per poder-te veure, tal com  ets
per  gaudir  dels teus mots, tal com són.
Per escoltar i sentir la teva  música.
I els moments seran tan bells
com quan eren màgics.

(carme  març 2014)


Avui el teu record
tafanejar el meu present
i es ompla de rialles i jocs,
airejant l'olor de nostàlgia 
amb moments bells i màgics.

(Montse març 2014)

32 comentaris:

  1. Així serà com bé dius tu, aprendré a despullar-me de nostàlgia
    per poder-te veure tal com ets...

    Tot preciós Carme, el poema, el dibuix, el cal·ligrama i TU, gràcies.
    Aferradetes :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aprendrem... aprendrem...

      El cal·ligrama, es veu diferent quan obro el blog, que quan obro el post... no sé pas com el deveu veure els altres...

      De fet s'hauria de veure com una ona, i les lletres en 3 dimensions...

      Aferradetes...

      Elimina

  2. La nostàlgia com a contrapunt de la memòria. En aquest sentit, els dos poemes són complementaris...

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro que els vegis complementaris, m'agrada que en siguin.

      Abraçades, Jordi...

      Elimina
  3. Me'n recordo de quan sa lluna va publicar-lo. És preciós i ara ha trobat una bona companyia.

    ResponElimina
  4. Felicitats per sa lluna, recordo molt bé aquest poema, i també per a tu Carme que sempre saps interpretar el sentit de les paraules.

    Taules de cafè, cadires de teca
    s'atura el temps i la brisa porta una mirada
    l'olor d'una carícia ... com un "déjà vu"
    aquesta nostàlgia d'hivern em crema
    em gela la paraula
    fa mal ben endins
    m'omple de plaer.

    Bona tarda Carme :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta nostàlgia que crema i gela a la vegada... ben bé així, Pere.

      Bon vespre, Pere. :)

      Elimina
  5. Un diàleg ben "rodó", felicitats Carme, per la teva resposta...
    Petonets.

    ResponElimina
  6. Respostes
    1. Moltes gràcies, Xavier, va ser un plaer haver-te conegut ahir! Seguirem gaudint dels mots i aprenent els uns dels altres... una abraçada.

      Elimina
  7. Un bellíssim poema de sa lluna, del quan ens n'ofereixes una bellíssima visió diferent des d'un altre angle. Felicitats a totes dues!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Montse, llàstima que finalment no haguessis pogut venir ahir, m'havia fet una mica d'il·lusions de veure't. Una abraçada, bonica! Gràcies per les teves paraules.

      Elimina
  8. Quin diàleg poètic més bonic! Hi veig, a demés de nostàlgia, amistat i tendresa.

    ResponElimina
  9. Fa molt de goig. Però molt.
    És d'aquelles vegades que, quan s'obre el blog,
    fa un gran efecte.

    AQUESTS FRAGMENTS:

    Per escoltar i sentir la teva música.
    I els moments seran tan bells
    com quan eren màgics.

    Com quan eren màgics!


    El tresor d'un somriure
    desat acuradament
    que vaig imaginar i no fou

    GRÀCIES!





    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu, Jordi, m'agrada que em facis fixar en aquest fragment. Em fas pensar que potser aquests tres versos eren suficient pel que jo volia dir... i tota la resta sobra.

      Seria així:

      Escoltaré i sentiré la teva música
      i així els moments seran tan bells
      com quan eren màgics.

      Elimina
  10. Quant Sa Lluna va publicar el poema l’hi vaig dir que el dibuix en recordava una petita creperia de Paris, quins records i quina nostàlgia.
    Avui les teves paraules m’han fet recordar que aviat (al juny) farà vint-i-cinc anys que hi prenia uns creps boníssims, era el meu viatge de noces. Nostàlgia de la bona, de la que val la pena recordar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre hi ha nostàlgia bona, i tant que sí!!! I bons records!

      Bona setmana, bruixeta.

      Elimina
  11. felicitats a les dues! genials, sublims!

    ResponElimina
  12. Hola, Carme! Ens faries feliços participant en la votació que hem plantejat a 'microfragments' amb motiu del nostre segon aniversari. Gràcies i disculpa'ns per la brusquedat d'aquest comentari...

    Una abraçada


    Vicent

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho faré, Vicent, aquest any crec que ja puc fer-ho perquè ja conec millor els vostres posts. L'any passat em va agafar molt al començament que us llegia.

      Una abraçada.

      Elimina
  13. Avui el teu record
    tafanejar el meu present
    i es ompla de rialles i jocs,
    airejant l'olor de nostàlgia
    amb moments bells i màgics.

    ResponElimina
  14. Carme,
    hauries de publicar en paper també algun dia! Escrius massa bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. :D Gràcies, pels ànims, Helena, trobo difícil dues coses: triar què publicar i triar com fer-ho. No em veig buscant editorial...

      Elimina
  15. M'ha semblat un diàleg molt sincer i molt esperançador.
    Felicitats a les dues.

    ResponElimina
  16. Escoltaré i sentiré la teva música
    i així els moments seran tan bells
    com quan eren màgics.

    Has tornat a fer màgia!

    ResponElimina
  17. Si em deixes la teva vareta, Jordi, se'm fa molt més fàcil... ;D

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari