dijous, 13 de març del 2014

Mirant al sostre










L'Hospital de Sant Pau restaurat ha quedat  preciós...  De fora  i de dins.

Construiré sostres alts 
perquè s'hi enlairin les teves paraules.
Els pintaré de colors,
perquè els teus ulls s'hi entretinguin.
I els donaré relleu i forma,
perquè amb la imaginació t'hi passegis.
Ben guarnits els faré, perquè els contemplis.
I et quedis molt a prop meu.
.....................................................................................Mònica


34 comentaris:

  1. A Catalunya, i molt concretament a Barcelona hi ha una riquesa arquitectònica impagable. Domènech i Montaner, Gaudí, Puig i Gadafal, Jujol...
    Amb aquestes fotos reflecteixes part del tresor. Quina llum més diàfana!

    Fita

    ResponElimina
    Respostes
    1. És ben bé així, Xavier, no acabarem mai de visitar el nostre propi patrimoni... ni'hi ha per tot pobles i ciutats...

      Només la part de mirar amunt... :) Potser els edificis per fora estan més vistos, però són fantàstics, també... i les finestres... encara em queden un munt de fotos.

      Elimina
  2. I tant! Per fora són uns edificis molt macos, amb detalls modernistes arreu, però per dins els detalls es multipliquen, no et cansaries mai de mirar-los i de fer-los fotos. Una visita que val la pena!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo que no feia mai fotos, des que tinc aquest trastet... no paro...

      Elimina
  3. Ja en tinc ganes d'anar-hi i passejar-me tranquil.lament amb la màquina de fotografiar apunt!!...
    Tu m'has fet el primer tastet... Mare meva quin lloc més maco,... i ara després de les reformes, ja veig que em quedaré amb la boca encara més oberta!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Apa, Montse com en gaudiràs... hi ha tants detalls per captar... que no te'ls acabaràs... ja somric esperant les teves fotos.

      Una abraçada.

      Elimina
  4. Construiré sostres alts
    perquè s'hi enlairin les teves paraules.
    Els pintaré de colors,
    perquè els teus ulls s'hi entretinguin.
    I els donaré relleu i forma,
    perquè amb la imaginació t'hi passegis.
    Ben guarnits els faré, perquè els contemplis.
    I et quedis molt a prop meu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest poema pujarà cap al post i una vegada més, moltes gràcies per agafar-me el relleu, el dia que no tinc paraules. Em sento afortunada.

      Elimina
  5. Mentre mirava les imatges sabia que havia de ser Sant Pau!
    Persones properes a mi l'han visitat i m'han dit que ha quedat fantàstic, però que encara en resta part.
    Salutacions, Carme!

    ResponElimina
  6. Sovint tenim el costum de mirar a banda i banda i ens oblidem de mirar enlaire...
    Quina preciositat de sostres, realment, els modernistes, feien autèntiques meravelles. Ja veig que l'hauré de fer, aquesta visita.
    Bon vespre, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que ningú que visita aquesta obra restaurada s'oblida de mirar al sostre... aquestes meravelles et criden com un imant ... per força te les has de mirar, no et queda més remei. :DDD

      Bon cap de setmana, M Roser.

      Elimina
  7. Senzillament genials, potser jo que sóc del ofici encara valoro més aquestes maravelles

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, una filigrana de construcció i també de restauració. Molt ben feta.

      Elimina
  8. hi hauré d'entrar , ha quedat molt bé, una meravella arquitectònica! les fotos hi fan l'honor

    ResponElimina
  9. Tot i que no tinc bons records d'aquest hospital, m'agrada molt com ha quedat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els hospitals no acostumen a deixar gaire bons records... a nosaltres ens passava igual. Hi has estat tu? O algú proper?

      Però quan ets allà no penses pas en els records. Ha quedat molt bonic,

      Elimina
    2. Una germana meua es va posar malalta en una viatge a Barcelona. Allà l'atengueren molt bé, però nosaltres no poguérem anar-hi fins a uns dies més tard, vam passar molta confusió i preocupació, però tot va anar bé.

      Elimina
    3. M'alegro que acabés bé la història, entenc que ho passéssiu malament sense poder venir de seguida... quan no saps ben bé què està passant en qüestions de salut fa patir.

      Elimina
  10. Tothom que hi ha anat surt entusiasmant. La propera sortida cap a Sant Pau!

    ResponElimina
  11. Vaig estar un temps estudiant a Sant Pau i a vegades utilitzàvem sales de l'edifici modernista. Era un plaer pels ulls i l'enteniment. M'agrada el teu reportatge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs torna-hi, veuràs quin canvi!!! Gràcies, només us he ensenyat els sostres...

      Elimina
  12. Espectacular!. Una meravella que s'ha de veure una i cent vegades per copsar tantíssims detalls de bon gust. Cal també honorar la memòria de qui va fer possible que tota aquesta gran bellesa configurés ni més ni menys que un sensacional hospital al servei dels pobres!.
    Pau Gil, director de la Banca Gil, en el seu testament, va disposar , liquidar la banca i destinar la meitat dels béns resultants de la liquidació a la construcció d'un «nou hospital» a Barcelona amb el nom de Sant Pau, dedicat a assistir pobres i que hauria de ser gestionat per una institució de prestigi reconegut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per aquesta informació, Ramon, m'agrada saber-la...

      Elimina
  13. Visita que tinc pendent quant baixi a Barcelona. Aquesta junt amb el Born, no s’escapen.

    ResponElimina
  14. Uf, quines ganes que m'has fet venir de visitar-lo amb aquestes súper fotos!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em fa gràcia que diguis súper fotos a les meves fotos... :DDD gràcies!!! em fa ilu...

      Elimina
  15. Fa dies que hi vull anar, potser demà...

    ResponElimina
  16. Quina bellesa!!!
    Jo també dic súper-fotos i súper reportatge!!
    Súper modernisme Súper Barcelona!!
    Súper Carme!!

    I jo arribant tard a tots els posts... Ja no sé ni on ni quan sóc...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel teu entusiasme... Em fas somriure. Una abraçada, Assumpta

      Elimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari